Philosophia
Trådstartare
Hur vanligt är det att man drabbas av ett första migränanfall efter 40? Jag vaknade igår morse av den värsta huvudvärken jag ha upplevt. Jag tänkte spänningshuvudvärk eftersom jag under en drygt halv vecka jobbat för mycket och inte sovit mer än 2-3 timmar per natt. Men den ville inte ge med sig trots sömn. Det gör ont i hela huvudet, i ögonen, bihålorna (så jag tänkte också bihåleinflammation, men jag är inte täppt i näsan), jag är svettig i handflatorna, mår illa och känner mig allmänt olustig och har en krypande känsla i kroppen.
Igår låg jag och blundade och vilade nästan hela dagen och mådde bättre på kvällen. Men vid 4.30 imorse så var det tillbaka igen. Panodil hjälper inte alls. Vad ska jag tro, kan det vara migrän? Kan det överhuvudtaget uppstå så här ”sent” i livet?
Och det viktigaste av allt - när går det över?
Igår låg jag och blundade och vilade nästan hela dagen och mådde bättre på kvällen. Men vid 4.30 imorse så var det tillbaka igen. Panodil hjälper inte alls. Vad ska jag tro, kan det vara migrän? Kan det överhuvudtaget uppstå så här ”sent” i livet?
Och det viktigaste av allt - när går det över?