.
Vet en lek för några år sedan där LL placerat en förrädare i lyan från början. Vid något tillfälle fick denne (jag tror det var Killa) i uppdrag att skicka käk-PM och då valde hon en av de andra ulvarna. Förvirringen var... stor

. Jag minns inte om ulvarna kom på att det fanns en förrädare faktiskt. Det här var precis innan jag själv började spela, så det var en av de lekar jag läste för att få grepp om spelet och jag har väl funderat över det där med förrädare i lyan, hur man ska få till det, ända sedan dess. Men att en god administrerar det vi populärt kallar "käket" är alltså inte något nytt. Dock tror jag inte att förräderi på det här sättet kan användas för ofta. LL lär få X antal PM skickade i samma sekund varje gång det finns möjlighet till förräderi då

. Men att Hedinn kunde ta hem segern till goda sidan i ett svep nu berodde ju på (o)lyckliga (beroende på vilken sida man står på) omständigheter då hon råkade först få ett extrakäk och sedan bli omvänd. Och det lär ju inte hända så ofta.