Midas MH-testad idag!

L

liten82

Kom precis hem med Midas från MH-testet och det gick såååå bra :banana::banana:
Bra jakt/kamplust, helt skottfast, "lagom" reaktion på överraskningarna och tog själv kontakt omedelbart efter reaktionen.

Spökena var lite läskigare, han försökte högljutt att mota bort dom, när det inte gick så backade han undan. Fortsatte skälla massor. Så gick han runt dom och "tog dom i vind" :D
När jag gick fram och pratade med dom var det helt lugnt, då hoppade och pussade han gärna på dom!

Och tillgängligheten var det heller inga problem med, men då är det ju en Kelpie också ;)
Visst vet ni att jag HAR världens bästa Kelpie? :D:love:

Sv: Midas MH-testad idag!

Grattis till resultatet!

Reagerade han som du trodde eller blev du förvånad över något?

Grattis till resultatet!

Reagerade han som du trodde eller blev du förvånad över något?

Tackar så mycket :)
Jag trodde att han skulle reagera starkare på överrasknings-momenten, och att han kanske inte skulle avreagera lika snabbt som han faktiskt gjorde!
Så förstod jag att han skulle tycka att spökena var jätte läskiga, jag trodde antingen att han skulle reagera som han gjorde eller att han skulle bli överfjantlig och försöka pussa ihjäl dom för att visa så himla liten och snäll han är ;)
Men han valde att bli förbannad istället :)
Så egentligen gick det bättre än vad jag trott!

Det jobbigaste var alla mygg, fy, både jag och Midas är alldeles rödprickiga, ser inte klokt ut :crazy:
Jag kan nog aldrig komma ihåg att jag någonsin varit med om så mkt mygg på ett och samma ställe, det var alldeles svart av svärmar i luften :eek:

Tackar, känns sååå bra :D

Visst har vi pratat om att Kelpien inte har speciellt bra resultat på MH-test tidigare i någon annan tråd?
Midas bidrog iaf till ett något bättre snitt ;)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Utifrån detta resultat, kan ni lista ut vad det är för ras? Tror inte det är jättevanligt med MH på just denna ras men skoj var det. Det...
Svar
14
· Visningar
1 460
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka