Microchip vulva dräktigt sto

Någon som har erfarenhet utav det? Hur tillförlitliga är dom? För och nackdelar?

Jag hörde talas om detta i våras, tror det är Stuteri Björkhaga här i Skåne som använder sig av dessa. Lät väldigt intressant. Har ingen egen erfarenhet av det tyvärr.

@L8P8 Vad jag förstod det som är det ett chip som sätts vid bulvan på stona och så aktiveras det på ngt sätt när det är dags för fölning. Istället för vanlig fölvakt i princip om jag förstod det rätt.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Min tik som är pomeranian blandis löpte runt 31 maj 3 juni, läste att vulvan är svullen vid dräktighet , är detta svullen vulva,
Svar
6
· Visningar
2 006
Senast: LaMagia
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 980
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar