Microchip vulva dräktigt sto

Någon som har erfarenhet utav det? Hur tillförlitliga är dom? För och nackdelar?

Jag hörde talas om detta i våras, tror det är Stuteri Björkhaga här i Skåne som använder sig av dessa. Lät väldigt intressant. Har ingen egen erfarenhet av det tyvärr.

@L8P8 Vad jag förstod det som är det ett chip som sätts vid bulvan på stona och så aktiveras det på ngt sätt när det är dags för fölning. Istället för vanlig fölvakt i princip om jag förstod det rätt.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 018
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat