_Zacke_

Trådstartare
Kan man använda vanliga micklem competition som sidepull? Vet att med multibridle har man flera bettlösa alternativ men just ringarna på sidorna ser på bild ut att vara samma?

Ringarna på multibridle är ju större och även förstärkta, men borde inte vara sämre hållbarhet än när vissa rider med tyglarna i ringarna på remontnosgrimman

Absolut! Jag rider med mitt micklem som sidepull. Min häst är väldigt het så jag rider inte ur och galloperar på ängar med det. Men absolut på skrittrundor i skogen eller jogging pass på banan.
Micklem funkar nästan bäst som sidepull ( av de bettlösa alternativen) annars upplever jag att det glider lite....

Absolut! Jag rider med mitt micklem som sidepull. Min häst är väldigt het så jag rider inte ur och galloperar på ängar med det. Men absolut på skrittrundor i skogen eller jogging pass på banan.
Micklem funkar nästan bäst som sidepull ( av de bettlösa alternativen) annars upplever jag att det glider lite....
Jag håller helt med detta inlägg. Micklem competition är ett jättebra sidepull men de andra alternativen som följer med multibridle är jag inte så imponerad av.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Lavinia
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Jag är väldigt intresserade av bettlösa alternativ men känner ännu inte till så många. Har googlat en del men hittar inte så mycket mer...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka