Kibani

Trådstartare
Är det nån som har koll på vad som händer om det uppdagats att det inte gick riktigt rätt till på ett MH?

Jag som aldrig varit på nåt Mh tidigare har ingen koll på sånt men tydligen är det gick det fel med en av de andra hundarna. Klubben som höll i det tror jag blev anmäld av hon som anordnat Mht det och resultaten har inte kommit ut på hunddata än (mht hölls i början av september). Jag har långt ifrån alla detaljer men jag undrar om det kan komma at bli så att Mh resultatet från den omgången ogillas och får göras om eller hur det kan bli?

//Förvirrad och nyfiken

Sv: Mh..

Man kan om man anser att något har gått orätt till under sin hunds prov lämna in en protest. Det ska göras skriftligen till beskrivaren eller arrangören senast en halvtimme efter beskrivningen. Man kan inte protestera mot något i beskrivningen utan bara om man anser att det uppstått nått tekniskt fel som påverkat hunden. Om man sedan inte är nöjd med ett eventuellt avslag på protesten så klagar man till förbundsstyrelsen och då kan det kanske ta tid.

Jag vet inte hur det kan bli med ombeskrivning vid protest, men såvida inte beskrivaren brutit hunden i banan så kan man göra om MH:t max två gånger med minst 6 veckor emellan. Om beskrivaren däremot brutit hunden så får man inte göra om MH:t. Man bryter hunden om den inte avreagerar som den ska och blir väldigt påverkad i banan, eller om det inte går att kalla in hunden.

Att det inte kommit något på hunddata ännu behöver nog inte betyda något. Har resultatet kommit för de andra hundarna som deltagit vid tillfället?

Liknande trådar

Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 987
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 466
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 023
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 965
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka