MH - för hunden eller mig som ägare

Sv: MH - för hunden eller mig som ägare

Håller med många här - MH är kul och jätteintressant!

Jag beskrev min vorsteh i augusti, och det var inte för att han är tänkt att bli avelshund (pga höftledsfel) utan för skojs skull, en kul grej, samt uppfödarens skull. Rasklubben har en egen provform men jag valde att göra via SBK.

Jag ser det inte som en särskilt detaljerad beskrivning av HUNDEN jag har i kopplet, men det ger en hint om hur den var just den dagen. Det mest intressanta tyckte jag var kvarstående rädslor, skottet (mest nervös för detta eftersom han är jakthund, fick dock 1:a ändå, han hörde att det inte var hagelbössan som small haha).

Så MH rekommenderas starkt, om du tycker ämnet mentalitet är intressant.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: MH - för hunden eller mig som ägare

Tillägger:

MH kan aldrig vara av ondo för rasen.
Ju fler protokoll som finns inom en ras desto bättre!
Kollar man runt på Hunddata är det tråkigt nog stora mörkertal, i allt mellan röntgen och tävling, så är man mån om sin ras - gör MH, röntga och tävla etc.;)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 938
Senast: dpmatte
·
Hundavel & Ras (Jag ber om ursäkt om jag skriver rörigt men jag har många tankar och funderingar i mitt huvud) Jag har fått en förfrågan från en...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: MiniLi
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 900
Senast: Hjalti
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 972
Senast: lundborg
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka