MessageStop

Butros

Trådstartare
Sedan jag för några dagar sedan fick en ADSL-anslutning, har jag ett antal gånger fått upp en messenger-ruta, som gör reklam för www.messagestop.net.

Genom att betala dem, kan jag slippa dessa rutor i fortsättningen. Det är alltså samma tankegång som kännetecknar beskyddarverksamhet. "Betala, så garanterar vi att Ni slipper problem. Betalar Ni inte, garanterar vi att Ni får problem."

Är någon mer drabbad? Hur slipper man dessa rutor? Hjälper det om jag avinstallerar msn-messanger?
 
www.ad-aware.se

Av någon anledning vägrar min dator att koppla upp sig dit via min ADSL-anslutning. Programmet föreslår uppringd anslutning. Är vissa webbplatser spärrade för ADSL?
 
Messenger

Tack för tipset! Jag installerade i går, men nog fick jag en ny messengerruta i dag.

Är detta enbart ett PC-problem eller drabbar det Mac också?
 
Sv: MessageStop

Och du körde en sökning på datorn också va..? Annars hjälper det ju inte att ha programmet installerat. Kolla också ifall du kan hitta MessageStop någonstans på hårddisken. Ibland måste man ta bort dem manuellt.

För att bli av med popuprutor när du surfar så ladda ner Google toolbar!

Jag har ingen aning om ifall det är pc-specifikt men det brukar vara rätt enkelt att bli av med. :)

/Erica
 
Messenger

Jodå, jag sökte igenom datorn och fann en hel del att plocka bort, men det räckte alltså inte. Jag har också Panda antivirusprogram installerat.

Rutorna fortsätter att komma och har texten "Tjänsten Messenger". När jag söker på messenger på min dator hittar jag endast sådant som är relaterat till MSN messenger. Kanske är det bäst att plocka bort det programmet?
 
Sv: Messenger

Jag kan inte tänka mig att det har med MSN messenger att göra, särskilt inte om du inte brukar använda det programmet. Jag har aldrig haft något problem med det.

Sök på "messagestop" på datorn och se om du hittar något!

/Erica
 
Sv: MessageStop

Rutorna kommer från flera olika avsändare. Vad som retar mig är att de vanligaste är de som gör reklam för hur jag ska slippa dem. Eländet började när jag fick ADSL.

Här kan du se dem beskrivna: http://www.messagestop.net/
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: Maria D
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 015
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 942
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 615
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp