Mesa Hesa?

Seabaz

Trådstartare
Min fråga var först i en annan tråd men den togs bort...
Någon som kommer ihåg Mesa Hesa? (stavas det så?)

Vem var det som hade den och vad tävlades den i?
Lever den fortfarande? Avel?

Har sett bild på honom :love: och träffat häst som var efter honom, himla fin den med! :d

Sv: Mesa Hesa?

Meesa Hesa, heter han, ägs av Madelene Stiwing, tror att han lever, han finns iaf fortfarande med bland hingstarna på sqha's sida, annars har du Docs King Calibar som är en yngre förmåga efter Meesa Hesa och ägs av Emilie Stiwing, dotter till Madelene, gå in på sqha, där finns telenr till ägarna. Har själv en valack efter Meesa Hesa, hård men rak, kan man säga, tyvärr inte nån riktigt snygg häst, allround, frisk och stark.
Mvh Mia

Tyvärr är det flera år sedan Meesa Hesa dog!
Mvh Lena

jag har en Mesa Hesa avkomma, ett sto super trevlig och rolig häst. Men fruktansvärt envis :)

D1920.jpg

e: Meesa Hesa

Mjuk, villig, lätt att läsa men har en lite otålig ådra.
Älskar!

Träffade honom en gång, verkade vara trevlig i lynne och cool. Stod nästan och sov.
Har för mig att han hade en grop i pannan mitt i sin virvel. Såg lite udda ut.
Han tävlades i USA innan han kom hit. Godkändes för avel 1989.

Vi har en avkomma efter honom. Han heter mr Yatzi och har tävlat högt inom western. Han är 166 cm hög, otroligt sammarbetsvillig och vänlig. Jag har även hoppat in honom och han har mycket fin teknik.

Det enda jag skulle kunna klaga på är att han har lätt att bli lite skygg och kan reagera ganska starkt på olika saker.

Han är en av de mysigaste och goaste hästar jag vet.

Har ridit en avkomma efter honom, super trevlig tjej. Hon heter Sweet mees Madame.

Jag har haft häst i samma stall som en som hade en meesa hesa avkomma... Tror det stoet hette Meesca. Quarab.
Helt underbar liten dam!

Jag har inte sett honom IRL men jag hade en häst förut efter honom som hette Arrows Magic Touch hur underbar som helst .. fast tyvär vart jag tvungen att lämna bort honom eftersom att han vart väldigt pigg och stark men det är en häst som fortfarande sitter djupt i hjärtat :)

Hej.
Meesa Hesa lever inte längre, om han hade gjort det hade han varit 29 år i år.
Han tävlade i: reining, western riding, working cowhorse, versitale horse, trail och pleasure

Hej.
Jag läste att nån stått i samma stall som Meesca!
Gud vad roligt, vet du hur det är med henne?
Det var jag som red in henne för många herrans år sen!

Hon lever tyvärr inte längre... Det var något riktigt tokigt med bäckenet på henne och ägarna gjorde allt i sin makt, tror dom höll på i lite över ett år och försökte få henne frisk men hon blev tyvärr utdömd.

Och eftersom det var i bäckent hade hon aldrig klarat av att få fram ett föl så avelsboxen var uteslutet...

Snällare och mysigare sto får man leta efter, det är vad jag kommer ihåg :love:

Vad synd!
Det var verkligen en trevlig häst!
Nästan lite för smart bara :)

/Emmi

Har träffat 2 avkommor till honom och ridit en av dem. Mycket trevliga hästar och jag hade gott kunnat köpa en avkomma till honom.

Har träffat 2 avkommor till honom och ridit en av dem. Mycket trevliga hästar och jag hade gott kunnat köpa en avkomma till honom.

Hej.
I sånna fall får du fixa fram ett sto och ta ett föl efter Junior :)
Junior är den enda hingsten som finns efter Meesa Hesa.

/Emmi

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: MML
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025