MiaMia

Trådstartare
Nu ska det enligt SMHI komma cirkus en halvmeter snö kommande dygnet.
Kombinerat med vind och drivbildning.
Och lokalt kanske mer än det.

Egentligen gillar jag snön.
Och det ska vara under noll, så inte slask med de problem som det medför vid senare frysning. Men jag känner inte ork att ta itu med det. Har redan varit så många stora snöfall i år.
Att snökanterna blir högre än utkastet på slungan är inte något man normalt behöver preppa för där jag bor. Innan nyår hade vi lika mycket som det max brukar bli på en hel vinter.
Självklart spelar det in också att jag redan innan inte är pigg, men det går inte att ändra på just nu.

Hur gör du för att leva med din snö?

Där jag bor tycker jag att det har kommit nog snö för minst tre vintrar redan. :wtf: Jag blir alltid jättelåg på vintern, och det här vädret hjälper verkligen inte. Det blir definitivt ett inköp av heavy duty snöslunga till nästa vinter, för det här är alldeles för stora snömängder för en person att hålla efter genom skottning.

Jag gillar att ha lite snö till jul ungefär, det är fint och stämningsfullt. Resten av tiden slipper jag gärna skiten.

30 cm pudersnö skulle vara rätt trevligt, om det nu ska vara minusgrader. Då skulle man i alla fal kunna rida vettigt.

Härdar ut och hoppas våren kommer snabbt. :angel:

Jag är bosatt i Småland. Jag älskar snö när jag är ledig, när jag jobbar däremot då avskyr jag den. Min dröm hade varit om alla vägar var snö och is fria och snön i skogen/åkrar osv (lär förvisso aldrig hända men i en drömvärld ja). :p

Annars brukar jag göra det bästa av dagen och försöka va positivt. Det blir lite ljusare och trevligare med snön, än när det inte är snö och det är mörkt, mörkt, mörkt. :wtf:

Min räddning är att det lutar lite nedåt från huset till vägen så att jag klarar mig ut med bilen....

Jag är också less eftersom det ju snöar lite hela tiden. Så jag måste skotta i stort sett varje dag. :meh:
Annars gillar jag snö. I lagom mängd.

Det som kommer nu är tungt och blött. SMHI lovar reäla mängder i natt och i morgon fm. Och sedan ska det frysa till senare i veckan. :mad:

Nu ska det enligt SMHI komma cirkus en halvmeter snö kommande dygnet.
Kombinerat med vind och drivbildning.
Och lokalt kanske mer än det.

Egentligen gillar jag snön.
Och det ska vara under noll, så inte slask med de problem som det medför vid senare frysning. Men jag känner inte ork att ta itu med det. Har redan varit så många stora snöfall i år.
Att snökanterna blir högre än utkastet på slungan är inte något man normalt behöver preppa för där jag bor. Innan nyår hade vi lika mycket som det max brukar bli på en hel vinter.
Självklart spelar det in också att jag redan innan inte är pigg, men det går inte att ändra på just nu.

Plogar och skottar.
Längre norrut är det mängder med snö så här hemma är det inget i jämförelse. Men fullt tillräckligt! Jag vill inte ha enorma mängder snö, blir så mycket merarbete då.

Tja, nu är det inte så mycket snö här. Någon decimeter.
Härom veckan kom det ca 50 cm i ett svep, sådan där tung blöt snö som inte var rolig att skotta.

Men det är ju trevligare med några (ganska få) minusgrader och snö, än runt nollan och blött och kladdigt. Lera är sämre än snö.

Det är för mycket! Går jag ut i skogen är det över knäskålarna på mig, hunden har väldiga besvär med vart hon ska göra sina behov då hon inte kommer ut i diket längre, och sätta sig synligt mitt på vägen skulle hon aldrig göra. Kompisen har fått ett ihångsättningsschema från veterinären som är väldigt svårt att hålla... Plogbilarna hinner inte med och jag kör 10 mil på varje arbetspass. Så ja, det räcker nu, för länge sen!

Jag bor i Halland, halvannan mil från havet. Snö är en ickefråga här.

Förhoppningsvis blir det åtminstone minusgrader nästa vecka, så man slipper lervällingen några dagar. Å andra sidan är alla hagar just nu till största del sjöar och jag ser inte fram mot isbana... :nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka