Mer schwung i traven?

Quinnie

Trådstartare
Behöver tips på övningar för att få lite mer tryck och schwung i traven! Rider och utbildar en ridtravare som kommit en bra bit in i utbildningen; går stadigt i alla gångarter och slappnar av/sänker huvudet och kommer upp med ryggen vid arbete. Och nu vill jag stärka hennes gångarter lite.

Hon har en fin trav och lyfter ordentligt på benen, men skulle vilja få lite mer tryck och aktivitet bakifrån.

Nöter övergångar och det ger fina resultat men undrar om det finns andra övningar som skulle hjälpa? Kanske något med bommar?

Tack på förhand!

Tänkte precis säga övergångar. 😂 När övergångarna funkar kan du jobba mer med tempoväxlingar. Cavaletti är aldrig fel.

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 859
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: Hedinn
·
Ridning Hej! Jag undrar om några bukare har bra övningar för att förbättra hästens trav (och gångarter i allmänhet)? Jag skulle vilja ha lite...
Svar
8
· Visningar
2 195
Senast: Lager
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 507
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka