Mer muskler fram?

P

prydi

Min 6-åriga islandsvalack är inriden sedan 2 år. Av naturen är han rätt spenslig och tunn och det tar tid för honom att både lägga på sig fett och bygga muskler. Nu har bakdelen blivit riktigt stark, så stark att det kommit en bit "före" framdelen som fortfarande är för omusklad, det gör att han skjuter på så mycket bakifrån, att framdelen inte hinner med i tölten (och ibland i andra gångarter).

Vad är bra för att träna framdelens muskler? Gå i djupsnö? Backar? (har gjort det en del och det har varit bra för baken också) Vore trevligt med lite tips :D

Sv: Mer muskler fram?

Då ska du inte backträna för mycket om bakdelen redan är rejält musklad.

Liknande trådar

Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 820
Senast: BobberiBoo
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 566
Senast: Zuzzi
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 025
Senast: mackan
·
Träning Jag skulle behöva lite tips och råd om hur jag ska gå vidare med mitt 7:åriga friesersto. Hon blev inriden när hon var 4,5 i Holland...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Adventskalendertråden 2024
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur