Mer info för nybörjare

M

millennia

Nu har vi börjat planera in vårens aktiviteter i sthlmsdistriktet. Kolla in hemsidan då och då för att inte missa något. Vi har en hel del på gång. (www.distansritt.se)

Vi börjar redan i januari med vår grundkurs steg 1 och följer upp med en föreläsning om träning av distanshästar. Vi kommer också att ordna en avsutten ryttarträff om grooming, anordna träningsritter och en fotokurs.

Alla är välkomna, även från andra distrikt.

Annette

Sv: Mer info för nybörjare

Kul!!

Bara en liten idé!
Kan vi inte ha en sadelträff igen?
Vet att det varit sådana förut där vi träffats och tar med alla möjliga och omöjliga sadlar som vi har när vi rider distans så att man kan klämma och känna på dem och höra vilka för- och nackdelar det är med olika sorter.
Har hört andra som är intresserade av en sådan träff.

Tack för tipset! Vi har tänkt på att ha en sådan träff, och enligt alla enkäter vi fått in om vad man önskar sig för aktiviteter i vårt distrikt så ligger sadelprovarträff högt på listan. Förståeligt, med tanke på hur krångligt det är att hitta en sadel som inte bara passar hästen (svårt nog..) utan också passar ryttaren.

Frågan är om ryttarna själva skall samlas med sina olika sadlar, eller om vi också skall försöka få återförsäljare av olika modeller att komma och berätta.

Maila mig gärna om återförsäljare av olika sadelmodeller så blir det lättare (= tidsbesparande) för mig att kontakta dem.

millennia skrev:
Tack för tipset! Vi har tänkt på att ha en sådan träff, och enligt alla enkäter vi fått in om vad man önskar sig för aktiviteter i vårt distrikt så ligger sadelprovarträff högt på listan. Förståeligt, med tanke på hur krångligt det är att hitta en sadel som inte bara passar hästen (svårt nog..) utan också passar ryttaren.

Frågan är om ryttarna själva skall samlas med sina olika sadlar, eller om vi också skall försöka få återförsäljare av olika modeller att komma och berätta.

Maila mig gärna om återförsäljare av olika sadelmodeller så blir det lättare (= tidsbesparande) för mig att kontakta dem.

Tänkte bara säga att vi hade en sadelträff i vår klubb, med ridtur också. Det var idel bomlösa sadlar så långt ögat kunde nå. Om jag minns rätt så fanns där bara en Hector och några hade med sig lite engelska sadlar som de ville sälja. Märkligt eller hur?

Själv visade jag upp en bomlös sadel och en med westernbom. Den med westernbom hänger bara och samlar damm. Så hos mig är det likadant.

Hälsning Maja

Hej!
Jag kommer på allt (ja, inte steg 1 då, den har jag ju gått:-)!
Väldigt, väldigt kul med alla aktiviteter att se fram emot.
Häls
Jeanette o Fallon

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka