Mental träning!

F

Fjanton

Ska tävla i morrn, och vill därför ha hjälp med mental träning:angel: alltså hur jag ska tänka:confused:

Tacksam för svar:bow:

Sv: Mental träning!

Hej!

Tänk positiva tankar. Typ, detta klarar jag, det här är vi bra på o.s.v. Tänk inte, oj, vad svårt och hur ska vi klara detta? Lyssna inte på andra som ondgör sig över hur svårt det verkar vara, hur jobbig banan var sist dom red för denna banbyggare o.s.v. Negativa tankar sprider sig lättare än de positiva, så det är viktigt att du hör dig själv säga alla positiva saker om dig och din häst.

Lycka till!

Tack för tipsen:bow: Skall tänka på det sättet du sa!:idea:

'bäst till häst' (boken!) är bra :)
ömm.. vad mer? var väl förberedda!

Tänk dig att du rider hela banan, och allt går jättebra. Ni seglar över hindrena och galopperar rätt på.
Ha sedan denna känsla och bild med dig när du rider in på banan. :)
Och inga negativa tankar! Är du negativ blir hästen negativ ^^

på vår klubb har det kommit någon och frågat om vi vill ha mental träning gratis.. det skulle ju vara kul att testa men vad går det ut på??:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: skiesabove
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka