Mensvärk på slutet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mensvärk på slutet?

Jossan skrev:
JAG FATTAR INTE HUR DET SKA GÅ TILL!!!!!




/Jossan, Panikångest AB

:D *tröstar*

När du väl är där känns det som att ha ett bowlingklot mellan benen. Innan bowlingklotet spränger ner mot öppningen gör det inte egentligen ont att det är där fast värkarna känns förstås.

Mitt tips är att slappna av så länge som möjligt, stå upp och häng och roa dig med lustgasen och/eller pappan och låt livmodern och tyngdlagen jobba ifred utan att du spänner emot.

När sedan du känner att du bara måste bajsa ut det där klotet och det spränger i underlivet och det bara inte GÅR att hålla emot så tänker du - "Det finns bara en väg ut ur det här och det är UUUUUUUUT !!" , lägger dig ner om det känns bättre, andas fyra djupa andetag i lustgasen om du har det, krystar av h-e och trycker på med alla starka bukmuskler du fått av hästeriet.

Då ska du se att det säger "plopp" och ut kommer bowlingklotet med en lång sladdrig svans efter sig :D :love:
 
Sv: Mensvärk på slutet?

Min lilla dotter vägde 5000 g och var 55 lång. Trodde ALDRIG att det skulle ta slut men helt plötsligt var hon ute (den "normala" vägen)och hon var ju faktiskt liten trots sina mått.
 
Sv: Mensvärk på slutet?

*LOL* :rofl: :rofl: :rofl:
Inget illa menat men den beskrivningen var bara för rolig, satt dubbelvikt på stolen, längtar själv till den dagen då jag får stå där med ens egna. Jag får klara mig med mina 3 systerbarn (gudfar till 2 av dom) och min kusins son som jag är gudfar till ett tag till och väntar på att ena systern ska "ploppa" ut ett "bowlingklot" som döpts till "tiger" i väntan på nedkomst.

Lite appropå njursten, råkade ut för det för 1½år sedan. När jag "vaknade till liv" efter att ha fått behandlingen kom en sköterksa in och sa att man jämnförde barnafödande med njursten, vilket hon gick i godo för då hon både hade barn och haft njursten.

Lycka till med era "guldklimpar" i framtiden.
 
Sv: Mensvärk på slutet?

Silverkedjan, tack för en helt underbar och odramatisk beskrivning av förlossningen! :bow:
Det är så skönt att läsa hur helt vanliga människor upplevde det (till skillnad från böcker, där allt känns så stort och oöverkomligt).

Idag har jag en skitdag.
Kom precis från BM och har gått upp helt sjukt mycket, ser ut (och känner mig) som en jävla ballong. De reagerade också på att jag var stor och svullen och att blodtrycket stigit, så prover togs och eventuellt blir jag igångsatt. Får svar i e.m.
Kände mig redo för en vecka sen, nu känns allt bara skit och jag ser inte fram emot förlossningen (eller livet) för fem öre.
Bråk med sambon, som inte finns där eller fattar hur mycket jag behöver honom. Känner mig som en handikappad flodhäst, och skulle uppskatta lite jävla närhet och stöd ibland (utan att behöva tigga och be om det) för att känna att allt är okej ändå, att det kommer fixa sig.
Känner mig noll förberedd.



/Jossan :cry:
 
Sv: Mensvärk på slutet?

Ja så var min man med! De har svårt förstå, men han var så himla gullig på förlossningen denna gång men iuförsig gnällde jag ju mer oxå och han visste mer av erfarenhet sedan förra gången. Och nu är han himla go:love:
 
Sv: Mensvärk på slutet?

:banana: , en sån för alla positiva inlägg!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 550
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 768
Senast: __sofia__
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 566
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 941
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp