Menscykeln...

F

Funderaren

Jag har gått på p.piller i flera år och i många perioder tagit mer än en karta i taget innan jag har fått mens. Nu har jag slutat med pillerna och hade senast mens mellan 26 april-1 maj. En urdum fråga kanske, men NÄR borde nästa menstruation komma?? Är det denna veckan eller nästa igen? Har helt glömt bort hur cykeln fungerar o jag har alltid varit regelbunden tidigare...

Sv: Menscykeln...

Det kan ta tid innan mensen kommer igång regelbundet efter att man ätit p-piller så din fråga är omöjlig att svar på :)

Som Calazirya säger så vet man ju inte i nuläget om mensen har stabiliserat sig ännu efter p-pillren.
Men OM du har tex. 28 dagars cykel så borde den komma nu runt den 23:e maj.

Om jag inte räknat helt tjosan hejsan :angel::o

Hur många dagar brukar det gå emellan i "normala" fall? :confused:

Hur många dagar brukar det gå emellan i "normala" fall? :confused:

allt mellan 21-35 dagar faller väl egentligen inom "normalt" men 28 dagar är det som brukar menas med "normalt" i de flesta fall känns det som... och "mellan" menas hela cykelns längd, alltså från mensens 1:a dag till nästa mens sätter igång...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 591
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka