Sv: Mens

Första barnet när han var runt året, ammade tills han var 15 månader.
Andra barnet när hon var runt 10 månader, ammade tills hon var 9 månader (fick sluta tvärt)

Första barnet tre månader, ammade i tio.
Andra barnet två månader, ammar än och hon fyllde ett idag. (fast nu ammar vi bara lite till kvällen för att "varva ner", ska strax dra ner på det med)

Jenny

7 mån och 8 mån... båda gångerna efter att jag ammat vääääldigt lite under ett dygn första gången var jag magsjuk och andra gången opererade jag bort gallblåsan

båda ammade jag över två år

Jag fick tillbaka den 28 dagar efter förlossningen på bägge barnen och jag ammade bägge första månaderna...

jag är en j*vla äggkläckningsmaskin...

Efter 8,5 månader med båda, konstigt nog.

Med ettan var det i samband med att jag började jobba, och därför ammade mer sällan.

Med tvåan var det nog oxå för att jag ammade mer sällan, men det var inte pga jobb, utan för att han inte är särskilt intresserad av att bli ammad.

Jag fick tillbaka den 28 dagar efter förlossningen på bägge barnen och jag ammade bägge första månaderna...

jag är en j*vla äggkläckningsmaskin...

:rofl::rofl:

kl

Ok då behöver jag inte oroa mej än då! Han äter mer bröstmjölk än nånsin, inte en chans att han skulle dra ner på det :D

Jag konstaterade också idag att om Ailie fick välja skulle hon inte göra annat än amma resten av livet. :angel::rofl:
Den mesta maten ratas. Det ska vara mamma-mat. ;)

Vad gäller ursprungsfrågan så har jag nog inte fått tillbaka min mens. Fick någon slags blödning efter att jag satt in spiral men sen har jag inte haft någon blödning på flera månader så jag vete tusan. Antingen har mensen inte kommit igång eller så har spiralen tagit bort den.

Fick den tillbaka efter 6 månader, ammade 9.

Min syster har ej fått den än och hennes dotter är 21 månader, hon ammar lite fortfarande...

Efter 3 månader ca ... jag helammade då, men fick sluta kring ca 4 mån eftersom hon inte vill längre :(

Jag fick tillbaka mensen ungefär 5 månader efter förslossningen. Då ammade jag bara litegrann. (Slutade när Nikki var 5½ månad)
Nu sitter jag och väntar på att den ska komma igen, men det gör den inte :crazy:
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen att den bara är lite oregelbunden såhär i början. För visst kan det bli så?

Ja den kan väl bli jätteskum i början tror jag.

Skönt om den dröjer lite, men jag vill ju ha fler barn!! :D

Min är mellan 30-40 dagar :crazy:

Super skönt, men jag vill ju ha flera barn och då är de så onödigt lång tid...

Min var alltid oregelbunden innan jag började med p-piller, så jag hoppas då att det är därför den är sen.
Men det är jobbigt att inte veta när den ska komma.

Typ efter 3-4 månader.
Började med smakportioner vid 4 månaders ålder, men delammar fortfarande (barnet är snart 10 månader).

Efter 6 veckor!!!!!

Helammade, eller, pumpade ut 2 ggr/ dag, då han fick ersättning istället, men blev ju " av med" mjölk som helamning.
Hann vara utan avslag 1..... vecka, så kom den förbaskade tant röd....
Inte efterlängtat..

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
777
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: annersia
·
Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar