Testa att ta var åttonde timme istället. Det kanske fungerar bättre för dig? Jag vet att jag ett tag delade upp dagsdosen så jag tog oftare på dagen och med längre mellanrum, sex timmar tror jag det var, nattetid.
Det är förjävligt att blöda sådär. Jag höll på i två år innan det gav sig. Visserligen hade jag en eller två blödningsfria eller nästan blödningsfria dagar varje månad år två men år ett var det konstant. Jag kunde inte lämna toan utan full dos tranexamsyra för det bara rann. Med tranexsamsyra gick det åtminstone att lämna toaletten men byta binda ofta, iallafall en gång i timmen dagtid var såklart nödvändigt. Jag bäddade sängen med tjocka handdukar men efter de två åren slängde jag bäddmadrassen för den var långt ifrån fräsch. Det är verkligen inte hållbart alls men vad gör man? På mig brände de livmoderslemhinnan efter ett år ungefär men det gav inte speciellt mycket effekt på mig och är såklart inte alls aktuellt för dig om du vill ha barn. Provera vet jag gör underverk för många så ge det en chans. Jag håller tummarna för att det ger sig