Mens eller något annat?

D

dps

Jag är lite fundersam på om jag är gravid eller inte. Det är möjligt att jag skulle kunna vara det.

Har i ungefär en vecka haft väldigt öma bröst och bröstvårtorna har inte gått att röra för att de gjort så ont. Brukar vara lite ömt innan mens men nu är det extremt.

Väntade min mens denna helg, och trodde den kom igår men jag vet inte om det är mens eller inte. Brukar blöda mycket andra dagen men inte denna gång och det är mer som blodblandat slem. Igår var det mest brun-röda flytningar. Har inte heller någon mensvärk som jag brukar ha (inte mkt annars heller, men brukar känna lite).

Vad tror ni? Ska jag göra ett test för att vara säker? Visar testet ett tillförlitligt resultat nu? Vad kan det vara om det inte är mens?
 
Sv: Mens eller något annat?

Jag tror att det är mens, den kan vara väldigt olika, men om du är osäker så gör ett test:)
 
Sv: Mens eller något annat?

Har du haft sex så kan du vara gravid. Käkar du piller eller har stav så kan det vara den som skapar problem. Du kan testa från mensens första dag (eller när du skulle haft mens) och de flesta kvinnor producerar tillräckligt mycket Hcg för att det ska visas 14 dagar efter befruktning, men vissa har låg produktion och det visas inte förrän veckor senare.
 
Sv: Mens eller något annat?

Inga hormoner och sex har jag haft, annars skulle jag ju utesluta graviditetstankarna helt. Även om tidpunkten inte är perfekt så skulle ett barn vara mycket välkommet. Väntar över helgen och ser om "mensen" blir som den ska annars gör jag ett test på måndag för säkerhetsskull.
 
Sv: Mens eller något annat?

Det låter som mig.
Jag hade jätte mensvärk och ovanligt ömmande bröst utan att det kom någon mens.
Och brösten var verkligen ömma! :crazy:
 
Sv: Mens eller något annat?

Jag funderade nog i onödan, eftersom jag visste att möjligheten att jag var gravid fanns så reagerade jag på saker som inte var så stora egentligen, tror jag. Idag är mensen nästan som vanligt och brösten är inte alls lika öma längre. Konstigt bara att jag inte har någon mensvärk, men det ska jag väl bara vara glad för :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Funderar på det här med löp. Humla har löp tre gånger (hon är 2,5 år), senaste gången jag är säker på att hon löpte var i januari iår...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 531
Senast: Sol
·
Övr. Barn Hej, anonymt nick.. Jag skulle behöva lite hjälp att dividera detta med er som har lite mer koll än mig. Jag har aldrig varit direkt...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: Brio
·
Kropp & Själ Jag har ingen diagnos på endometrios, men för några år sedan gick jag på kontroller av cystor och dom misstänkte då att det var...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp