the_connemara
Trådstartare
Vad är det för symtom du har som ska bero på meniskskada?
...och MR är inget "facit" utan bör bara tas till vid osäkerhet hos den ortoped som undersöker dig. Dessutom måste det finnas en plan för hur man ska göra beroende på MR-resultatet. Att få en diagnos är inte en bra anledning om det inte påverkar behandlingen
Jag berättar ju allt jag kommer på o svarar på deras frågor men i senaste fallet gissar jag plötslig svår smärta när knäet inte är stabilt, att det "låser" sig och att smärtan direkt går över om jag gör lite olika rörelser så att menisken hamnar anorlunda. Sen gjorde hen olika tester som indikerade liten skada på inre menisken när vi började och jag var smärtfri. Om jag alltså ska gissa utifrån allt vi pratat om osv. Nu senaste träningen såg ju gen själv vad som hände o testade en del grejer efter det och tyckte den diagnosen kändes ännu mer rimlig.
Antyder du att jag borde ifrågasätta något eller gå vidare på annat vis?
Just nu är jag bara så sjuk less så jag skiter lite i vilket. Böjer jag inte knäet så gör det inte jätteont så jag rider så gott jag kan o gör lite annat pyssel. Det är ju fasen själadödande att försöka hålla sig i stillhet hela dagen o sen lägger man kudden umder benet ngn cm fel när man ska försöka hitta en ställning att somna i o så är man tillbaka på ruta ett