Meningen med livet....

C

Caidoz

I går red jag Simlångsritten 50 km och när jag skulle fylla i Gula Boken innan start insåg jag att den sista tävlingen jag hade ridit var Simlångsritten 80 km i fjol.. Vad har jag gjort detta år? Skulle iväg på en ritt i Danmark i sept förra året då var jag så trött att jag bara satt och grät i stallet när jag skulle packa.. Den tävlingen ställde jag in. Sedan fick jag ta bort min gamla trotjänare Zudden i Dec. Ännu mera trötthet och sorg.
Sen har jag tränat under vintern på min gamla farbror Gizzmo. Det har varit skönt att komma ut och rida men jag har inte känt någon som helst motivation att anmäla mej till någon tävling..
När jag upptäckte det så har jag bara blivit ännu mera stressad och ledsen för om jag inte vill tävla distans vad fasen skall jag göra då?
Jag har 2 st underbara unghästar som jag tror jättemycket på, vad skall det bli av dem då?
Till saken hör givetvis att jag jobbat massor under 2 år, har lång resväg till jobbet och att de 2 sista vintrarna i Skåne har varit avskyvärda, snö i massor och bara elände på jobbet (arbetar med tåg)
Jag började med distans 1994 och sedan har det bara lullat på och jag har alltid känt ett sug efter att packa bilen och transporten och komma iväg till något fin tävling med alla underbara människor man träffar på distanstävlingar. Men denna känsla har bara uteblivit under ett långt år!
Men igår lyckades jag komma iväg som sagt och jag kände mej laddad innan. Kändes kul att packa och planera.
Väl på plats var jag nervös men kände mej glad. Hemma liksom..
Tävling gick bra trots att jag tror jag måste ha svettas ut allt svett som fanns i kroppen.
Gizze var glad och underbar som nästan alltid, banorna var fina och välmarkerad,alla människor var trevliga, fisljummet vatten att dricka, skavsår i knävecken, nervositet, lycka, glömde startkortet när jag skulle förbesikta (ett år uppehåll försätter en i rookiemode tydligen) kort sagt allt som gör en tävlingsdag var där och nu går jag bara här hemma och småler och längtar till nästa tävling.:love:
Vad skall man göra när man hamnar i sådana här dippar? Det måste ju hända alla mer eller mindre någon gång.. Man känner sej som en bortskämd unge med I lands problem som piper över sådant här men för mej som alltid haft ett mål så var det otroligt jobbigt att bli så vankelmodig..
Någon annan här i forumet som känner igen sej eller har bra ideer på vad man kan hitta på när det känns tungt?

Sv: Meningen med livet....

Kram på dig....

Har inget att komma med öht, lever ett annat liv, än när jag tävlade. Tiden räcker inte till & själva tävlingarna & sega träningarna saknar jag inte mest. Dock tiden i stallet där man kan finna ro. Är stressad upp över öronen idag, & önskar att allt kunde flyta på ibland. Får inte sålt unghästen, ena pojken mkt sjuk ( astma) & arbetstider som suger musten ur en. Men, det ska gå, dax att omprioritera, & tänka på sig själv, så kanske livet återvänder om ett tag....

Så, jag hänger med på att få tips till att få sugen tillbaka.......

Hejsan!

Det går över, i mitt fall tog det 2-3 år..

Men ibland blir det väl bara för mkt och hjärnan bestämmer att detta ska vi inte syssla med.
För mkt negativt å tillsist tar det stopp, en självbevarelsedrift som går in tror jag iallafall.
I mitt fall blev det droppen när Baloo dog.
Sen fanns det ingenting kvar..

Mina hästar har varit enbart gräsklippare, jag mådde illa om jag såg en sadel och ville fan inte höra talas om nån distans.

Hann sälja 2 fina unghästar under tiden, för dom ska ha ett liv å inte bara käka gräs
Men när hjärnan haft sin semester så kommer intresset smygande tillbaka.
Jag hade precis börjat rida Sharkina när tragedin slog till.

R.I.P Baby Duck

Men nu är jag igång, Sharkina är anmäld till en CR och det ska bli sååå kul:laugh:

En ny unghäst på gång oxå.
Fina, snälla Mariella:love:

..så det går över

Känner absolut igen mig, när det blir för långt mellan tävlingarna så tappar jag lätt fokus och blir deppig och trött. Mitt bästa tips är att åka på tävlingar ändå, antingen som groom, funktionär eller bara för att titta. Jag scannar alla bildsidor från tävlingar som finns och läser en del distansbloggar. Då har jag lättare att hålla mig peppad fram till nästa tävling.

Känner igen mig en del men har inte haft någon riktgt lång dipp. Min gamling sparkade på sig förra året och fick en gaffelbandsskada förra året som han förvärrade en del med att inte kunna vara konvalecent och hoppa över staketet till sjukhagen vilket inte förbättrade sken. Nu är han fräsch igen men är 19 år och ska inte tränas upp för tävling igen.

Köpte mig en ny pålla förra året som tränades för distans och startade på en CR lovisedal då hon blev fullkomligt knäpp och superstressad- gick inte att besiktiga. Åkte in till klinik då hon verkligen inte var sån egentligen utan stencool och hittade en äggstockstumör och väldigt höga nivåer av testosteron som förklarade hennes beetende på tävlingen.
Opererade den på Ultuna som visserligen gick bra men dagen innan jag skulle få hem henne igen så ringer de från kliniken och hon har chockat på medicineringen och fått colit(colitis), efter 12 timmars intensivvård la hon sig ner och dog:cry:

Tappade all motivation tills jag ramlade över en liten 7 årig travarvalack som helt plötsligt stog i stallet :angel: Funderade över vad jag verkligen ville och jag vill verkligen tävla distans så jag försöker ännu en gång...

Sitter och kollar igenom bilder från tävlingar och peppande filmer på youtube, det får mig att verkligen vilja tävla igen och komma ihåg hur mycket jag älskar det.

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 745
Senast: yamyam
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 680
Senast: Hedinn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 252
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar