Sv: Men... vad är det här?!?
Jag har något liknande på en av mina, han är väldigt tunnhårig på en fläck på magen. Håren där lossnar väldigt lätt, och det är som en liten svart prick i änden där de suttit fast (ser ut som om han har pormaskar). Annars är huden där ljus och ser inte konstig ut på något sätt. Det är tydligt avgränsat mellan den vanliga huden och den här fläcken. Han har också ett par svarta prickar på hakan, om det har något samband.
Han kastrerades i våras, är ca 5-6 år. Har flera katter som inte har något liknande, förutom att en av dem också har lite svarta prickar på hakan. Den katten är en kastrerad hane på ca 1 år. De svarta prickarna på hakan har jag förstått att inte är ovanliga, och ofarliga så länge de är så få och inte inflammerade?
Samma katt med magfläcken har börjat klia sig efter behandling med Frontline (behandling för ca två veckor sen, började klia för ca en vecka sen), är det vanligt med överkänslighet? Det är kring öronen, han har öronskabb, men också i nacken där man sätter spot on. Huden ser normal ut förutom att pälsen lossnar av kliandet. Han kliade inte öronskabben innan heller.
Jag ska visserligen in till vet. på tisdag, men vill ändå gärna höra vad ni tror.