Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Men Tifo

Kat skrev:
Inte 300. Men ett hundratal spam-mail och e-postlistemeddelanden om dagen är inte ovanligt.

Men dessa behöver du inte läsa och bedömma samt kolla om svaret är lika korkat.
Att sitta och läsa 300 inlägg + bedömma dom och klicka på inläggrutan på (300) inlägg ÄR INTE ROLIGT och tidskrävande.

Är det hela världen om en tråd försvinner?? Finns så mycket annat trevligt att läsa än påhopp och tjaffs.

Då tycker jag du ska byta mailleverantör! Jag har INTE ett enda Spam-mail på min mail..Har kanske haft ett tiotal på drygt 1½ år...

Kat skrev:
Inte 300. Men ett hundratal spam-mail och e-postlistemeddelanden om dagen är inte ovanligt.

Har svårt att se hur det skulle ha öht något att göra med hur moderatorerna ska agera.

Det är bra att tråden är borta, du och jag plus 2-3 till bara bråkade ändå.

mysko skrev:
Att sitta och läsa 300 inlägg + bedömma dom och klicka på inläggrutan på (300) inlägg ÄR INTE ROLIGT och tidskrävande.

Är det hela världen om en tråd försvinner?? Finns så mycket annat trevligt att läsa än påhopp och tjaffs.

Det känns jättetråkigt att nästan alla stora trådar som jag antingen läst i eller varit engagerad i på sistone tagits bort. Så det handlar inte om en enstaka tråd.

Jag menar att det är bättre att ta bort halva en tråd (inklusive inlägg som är okej) om påhoppen börjar där, än att plocka bort hela.
Att börja om och diskutera i en halv tråd är jättelätt, att skapa en ny fungerar inte alls lika bra när en annan nyss varit uppe.

Gnist skrev:
Då tycker jag du ska byta mailleverantör! Jag har INTE ett enda Spam-mail på min mail..Har kanske haft ett tiotal på drygt 1½ år...

Jag har fyra olika mejladresser och byter emellanåt när det blir för drygt. Men det är E-postlistorna som är värst.

mysko skrev:

:bow: :bow:

Ursäkta Kat, men alltså.. acceptera faktumet nån gång! Att du bara orkar argumentera???

Kat skrev:
Det känns jättetråkigt att nästan alla stora trådar som jag antingen läst i eller varit engagerad i på sistone tagits bort. Så det handlar inte om en enstaka tråd.

Jag menar att det är bättre att ta bort halva en tråd (inklusive inlägg som är okej) om påhoppen börjar där, än att plocka bort hela.
Att börja om och diskutera i en halv tråd är jättelätt, att skapa en ny fungerar inte alls lika bra när en annan nyss varit uppe.

Ännu värre om det är fler trådar som samma moderator får moderera i och att moderatorn gör den bedömningen att det är enklare att plocka hela tråden är helt rätt oavsett om det är du/eller 1000 till som läser/skriver iden aktuella tråden!

Tror att du skulle få moderera ett par dagar så kanske det inte kom klagomål på moderatorns arbete.

Att moderera en tråd som har spårat ur är inte lätt, ibland faktiskt helt omöjlig att göra något åt. Då är borttagning det enda kvarvarande alternativ som finns, jag kan garantera att skulle man moderera i en jättetråd som spårat ur har man snart flera klagomål än vad som blir vid ett borttagande. Orsaken är att en modererad tråd ofta blir sönderhackad, speciellt om inläggen blandas med påhopp och seriös diskussion utifrån trådens utgångspunkt.

Så till er användare, tänk er för hur ni skriver för det är faktiskt ni själva som orsakar dessa bortplockningar varför det är bättre att uttrycka sig på ett vettigt sätt istället.

Louise skrev:
:bow: :bow:

Ursäkta Kat, men alltså.. acceptera faktumet nån gång! Att du bara orkar argumentera???

Vilket faktum? Att trådar tas bort helt för att vissa inte kan hålla sig i skinnet?
Nej, jag tycker inte det är rätt mot oss andra.

mysko skrev:
Ännu värre om det är fler trådar som samma moderator får moderera i och att moderatorn gör den bedömningen att det är enklare att plocka hela tråden är helt rätt oavsett om det är du/eller 1000 till som läser/skriver iden aktuella tråden!

Tror att du skulle få moderera ett par dagar så kanske det inte kom klagomål på moderatorns arbete.

Nej, jag vill definititvt inte moderera. Sådana skitjobb betackar jag mig för.
Men jag föredrar helt omodererade forum framför sådana där trådar försvinner för att det blir lite tjafs i dem.

Visst bör användare hålla sig i skinnet, men det måste också finnas en viss tolerans för tjafsande användare från moderatorerna om det ska bli ett trevligt forum.

Jag vill klargöra att det är ytterst sällan jag själv går till personangrepp och jag har inte gjort det i den tråd som nämns.

Senast ändrad av en moderator:

Det finns säkert andra forum som du kan besöka och slippa oss som försöker hålla en glad & trevlig stämmning här på buke :angel:

Jag tänkte mest på att ditt inlägg hade en otrevlig ton samtidigt som du innefattade dig själv i gruppen "upprätthållare av trevlig stämning".

(Konstaterat av personen som anser att bukefalos ibland har för högt i tak. Det är en obegriplig värld.)

*KL*

Tycker denna tråden har gjort sitt nu.

Det är tydligt klarlagt hur moderatorena jobbar, och trådar som urartar kommer att fortsätta att tas bort.
Inte mycket att tjata vidare om.

Jag uppfattade Myskos inlägg likadant som Elftor.

Jag tycker det är intressant att diskutera NÄR man anser en tråd som urartad.
För mig personligen handlar det inte om att det tjafsas i den, utan när tjafset övergår till regelrätta personangrepp.
Vad tycker ni andra?

Kat skrev:
Vilket faktum? Att trådar tas bort helt för att vissa inte kan hålla sig i skinnet?
Nej, jag tycker inte det är rätt mot oss andra.
Jo det faktum att moderatorerna har bestämt att ta bort din tråd givetvis, vad trodde du?
Du får väl skapa en ny då??

öööööhhh...
Jag pratar om trådar generellt, inte om just den, om det undgått dig.

Olius skrev:
Tycker denna tråden har gjort sitt nu.

Det är tydligt klarlagt hur moderatorena jobbar, och trådar som urartar kommer att fortsätta att tas bort.
Inte mycket att tjata vidare om.

Fast det är väl ändå inte du som avgör när alla har fått säga sitt?

Gunnar skrev: Jag lyssnar gärna på synpunkter om hur vi skall försöka styra upp samt moderera för att det skall bli trevligt och givande här.
Men anser inte att vi skall tillåta fler påhopp eller otrevligheter eller annat som bryter mot forumreglerna.

Synpunkter är alltså välkomna. Varför är du rädd för en diskussion? Ingen tvingar dig att delta.

Jag tror att alla som skrivit seriösa inlägg i trådar som blivit bortplockade inser problemet. En lösning kanske kunde vara att de egna inläggen automatiskt sparas i användarprofilen? Alltså även om själva tråden är bortplockad. Då kan man återannvända dem i en tråd som inte urartar. Fast det kanske blir krångligt rent tekniskt. I så fall är det kanske enklare att man sparar sina inlägg på den egna datorn... Fast det glömmer man ju oftast...:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Övr. Djur Nä, det är inte en sci-fi historia det är på riktigt! Jag har fascinerats av det här i flera dagar och jag verkar inte vara den ende….
Svar
1
· Visningar
782
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama