Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Men Tifo

Ja, det var för många påhopp, snyggt trådat med andra inlägg. Att rensa bort olämpliga inlägg var en utommoderatiskt uppgift. Jag uppmanar folk att hålla en hövlig ton, även under animerade debatter.

Jag tycker faktiskt det är lätt oförskämt mot oss andra att plocka bort hela tråden för att vissa inte kan sköta sig.

Skärpning Kat. Det är extremt dålig netikett att anklaga en moderator för oförskämdhet.

Rikta din ilska mot oss som gick över gränsen i tråden i stället.

Varför skulle det vara mer netikettsbrott än att anklaga någon annan för det?

Jag är inte arg, men jag vill ha kvar de trådar jag är aktiv i (särskilt när jag startat dem) även om vissa tillfälligt tappar omdömet. I annat fall blir alla straffade för vissas klantighet.

Kat skrev:
Varför skulle det vara mer netikettsbrott än att anklaga någon annan för det?

Det är det inte om du anklagar tifo för att vara oförskämd i en diskussion. Men det är definitivt netikettsbrott att påstå att en moderatoråtgärd är en oförskämdhet. På vissa forum skulle du bli avstängd direkt.

Jag vet viss forum där de hålle omröstingar där folk som är orfäsämda mot modratorerna. straffet kan bli en egen etiket som Byfåne istället för hoppare etc. eller avstängenig elle en IP ban.

kan inte klaga på tifos jobb. hon gör ett bra jobb.

Jag har inte kallat någon oförskämd. Jag har kallat sättet oförskämt. Det kan väl du skilja på mandalaki?

En moderator ska kunna tåla kritik som vilken annan ledare som helst. Blir man avstängd från ett forum för att de som bestämmer inte kan ta befogad kritik så kan jag inte annat än kalla det barnsligt. Jag varken tror eller hoppas att buke är på det viset.

Varför inte låta den här tråden få bli ett forum för allmän debatt om hur vi ska ha samtalsklimatet här på senior?
Generellt
både användare emellan och i vilken mån man bör gå in och moderera ("var går gränsen för vad man kan säga till varandra")

Jane_Done skrev:
Men allvarligt. Tråden kom ju inte framåt en millimeter, det var ju färdigdiskuterat redan igår.

Jag LÄSTE den faktiskt fortfarande Jane!

Och så tycker jag att den här tråden hör till Senior då då.

Kat skrev:
Jag har inte kallat någon oförskämd. Jag har kallat sättet oförskämt. Det kan väl du skilja på mandalaki?
Nja, både jag och bläckfisken reagerade. Är det stor skillnad på oförskämt sätt och att JAG är den oförskämde i min roll som moderator?

Som jag skrev: det är netikettsbrott att säga att en moderatoråtgärd är en oförskämdhet.

En moderator ska kunna tåla kritik som vilken annan ledare som helst.
Nej. Inte när det gäller hur vederbörande modererar. Ett sånt här forum är ingen demokrati - där gör man som moderatorerna säger. Tror det var Elftor som skrev en gång att han inte hade sett nåt annat forum där folk var lika respektlösa mot moderatorerna som på Buke. Då kunde jag inte hålla med honom för då var jag moderator själv - men nu kan jag det.

Varför inte låta den här tråden få bli ett forum för allmän debatt om hur vi ska ha samtalsklimatet här på senior?
Generellt
både användare emellan och i vilken mån man bör gå in och moderera ("var går gränsen för vad man kan säga till varandra")

Modereringen är ingen fråga för allmän debatt. Den diskuteras då och då och det är helt okej - men man kan inte kalla till allmän debatt varje gång en tråd med några hundra inlägg går i stå, innehåller kraftiga personangrepp och ständiga tjafs två och två emellan.

Ska du ha allmän debatt får du ha bättre exempel än så.

Citat:
"Jag tycker faktiskt det är lätt oförskämt mot oss andra att plocka bort hela tråden för att vissa inte kan sköta sig."

Skillnaden är inte stor, men den finns där.
Jag hade tyckt det var lika oförskämt (dvs. något lite oförskämt) om någon annan hade gjort det.

Om jag i egenskap av ordförande i föreningen 'prilliga pudlar' råkar elda upp medlemstidningen så har medlemmarna all rätt att kritisera mitt beteende, även om det inte var meningen att tidningarna skulle gå åt pipan när jag bara ville tända lite rökelse.

Då ger jag inte mycket för den netiketten Mandalaki. Jag är för demokrati jag - ÄVEN på ett Internetforum - i den mån det är möjligt.

Jag anser inte att det är respektlöst att ge befogad kritik. Någonsin.

Om du läser vad jag skriver igen, Mandalaki, så ser du att jag inte är ute efter debatt om den här modereringen i sig, utan ett samtal om hur 'senior' bör modereras och när man bör gå in och styra upp (vuxna) människors debatter.

Debatten om just den här modereringen speciellt har jag och Tifo på PM.

Kat skrev:
Om jag i egenskap av ordförande i föreningen 'prilliga pudlar' råkar elda upp medlemstidningen så har medlemmarna all rätt att kritisera mitt beteende, även om det inte var meningen att tidningarna skulle gå åt pipan när jag bara ville tända lite rökelse.
Förvisso, men nu är jag moderator på ett internetforum, där jag fått i uppgift att se till att forumreglerna följs. Jag är inte ordförande i en demokratisk församling.

Även i en odemokratisk församling bör man ha rätt att kritisera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Övr. Djur Nä, det är inte en sci-fi historia det är på riktigt! Jag har fascinerats av det här i flera dagar och jag verkar inte vara den ende….
Svar
1
· Visningar
782
Senast: moster_punk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama