Men Ljuslingsbacken då?!

Sv: Men Ljuslingsbacken då?!

Grattis till placeringen!!

Näe min hade blivit biten över ryggen i hagen..precis där sadeln ligger... Tröttsamt...

Nejdå de är inte skadade, men Jatza skulle semineras i går och då lastbilen klappade ihop förra veckan och bilen blev stulen så kunde vi inte ta oss i väg på två olika håll.

Grattis till Placeringen :banana::banana: Nu blir det väl enbart fälttävlansbanorna framöver??

Gud va skönt med en sån fin runda till! Han är fin din lille grå :d

Svarar PrinsRollo också:
Dressyren gick hyfsat bra lite lojt men när vi var klara frågade domaren om min häst kändes som vanligt idag? Och ja det tyckte jag hon tyckte han såg lite ojämn ut stundtals och rekomenderade att vi skulle göra ett böjprov innan hoppningen. Så det gjorde vi och veterinären såg abolut ingenting tvärtom tyckte hon att han var en av de hästarna som rörde sig allra lättast och bra på hela tävlingen och det sa hon redan första gången vi besiktiga innan dressyren. Hon tyckte att jag skulle fortsätta tävlingen för hon kunde iaf inte hitta några fel. Fick 54,8 straff i dressyren med mkt dåligt betalt där hon tyckte han var ojämn en 6:a på gångarter vilket vi nog inte har fått på extremt länge.
Hoppningen gick fint höll på o glömma av vägen en stund men kom på den i sista stund hästen var super jag inte lika super :crazy:

Terrängen var väldigt vinglig det är en tittig bana för honom och jag hade lagt upp tempot lite väl bra efter 3:an så sen skulle vi ju hoppa 4:an som var dom där två björkstockarna i den lilla grushålan vid dresssyrbanorna (vågen?) jag vet inte riktigt vart jag hade planerat min väg för vi låg helt åt helsike när vi hade studsat emellan staketen (dom är faktist riktigt äckliga Tello undrar om det är öppet emellan verkligen :cool:) ja hur som helst vi fick ett stopp där pga extremt dålig vägledning från min sida. Han var beredd att hoppa det stillastående när han väl fatta att han skulle ta sig över det men ngt sånt språng vill vi helst undvika. Sen var han lite smått förrvirrad och upphetsad så han stog o studsa en stund innan vi kom iväg igen. Resten av banan flöt på rätt bra lite vingligt innan den röda spetsen vid dressyrbanan och ganska tungt i sista backen. Men återigen hästen var super men inte jag :grin:.
Så det var inte vår mest kompletta tävling men en nyttig runda ändå.
Hur är det me din pålle Prinsrollo?

Nej men herregud vilken otur ni har haft förra veckan :eek: gud va jobbigt. Ni har inte fått tillbaka bilen då?
Hoppas det gick bättre med Jatza iaf :)

Jamen det är inte dåligt att ta sig runt den banan! Den är så *-ig som ngn 100-klass bana kan bli!:D

Jag såg ju er både i banhopp och terräng fast jag missade stoppet??? och Tello såg pigg och glad ut som vanligt.:love:

Tack för de fina orden om Grå...det värmer alltid.

Nejdå de är inte skadade, men Jatza skulle semineras i går och då lastbilen klappade ihop förra veckan och bilen blev stulen så kunde vi inte ta oss i väg på två olika håll.

Grattis till Placeringen :banana::banana: Nu blir det väl enbart fälttävlansbanorna framöver??

Jisses frid, vad har ni gjort för ont???? Stackars mamma och pappa också, hoppas bilen blir hittat utan alltför stora skador på.

Japp, nu är det FT som gäller för oss...måste ju se till att det blir lite fart på Norrlänningar och Sydlänningar, de har ju fullständigt legat av sig här på buke när vi inte varit med för fullt....:devil:

Jo visst är det en rätt svår bana men man blir ändå jäkligt arg på sig sj när man gör såna dumma saker men men det är ju bara att träna vidare så blir förhoppningsvis misstagen färre det här ju trots allt min första "fälttävlanshäst" så jag har mkt att lära än :laugh:.

När blir nästa start för dig o grå?

Jo vi har haft lite oflyt de senaste veckorna, de saker jag nämnt är bara ett litet axplock..
Inte ens en enkel seminering kunde fungera utan krångel, sperman var på villovägar, och hittate rätt först kl 18:00, så de var väl inte precis några pigga simmare då..

Jisses frid, vad har ni gjort för ont???? Stackars mamma och pappa också, hoppas bilen blir hittat utan alltför stora skador på.

Japp, nu är det FT som gäller för oss...måste ju se till att det blir lite fart på Norrlänningar och Sydlänningar, de har ju fullständigt legat av sig här på buke när vi inte varit med för fullt....:devil:

Ja man börjar ju undra...allt på en gång och dessutom har vi flyttat mitt i alltihopa. Bilen är i alla fall upphittad, dock i inte allt för bra skick.. Och min tävlingsmapp innehållande 6 hästpass, licenser osv som låg i bilen har också kommit till rätta, någon vänlig själ tyckte inte att den skulle ligga och skräpa på en gata i stan och lämnade den till polisen,kanske oturen börjar vända.

Tack Hunter och tack Norpan!

Ja, det bästa var att han var så himla fin i banhoppningen...inte en gång att vi låg fel!:bump:

Det blir så när jag yttrar dom magiska orden en gång , då rider man rätt sen :devil:

Om fler får problem så kan dom hyra in mig som skriker en gång om året på framhoppningen så räcker det för hela säsongen framöver :angel:

;)

Det blir så när jag yttrar dom magiska orden en gång , då rider man rätt sen :devil:

Om fler får problem så kan dom hyra in mig som skriker en gång om året på framhoppningen så räcker det för hela säsongen framöver :angel:

;)

Javisst är jag en ovanligt läraktig elev....:angel::rofl::rofl:

Liknande trådar

Mat Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Svar
10
· Visningar
467
Senast: athena
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: Ajda
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
772
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka