Men läser inte folk vad som står i annonsen??

Comfort

Trådstartare
(förlåt ameo om den ligger fel, flytta gärna, men jag visste inte vart jag skulle lägga tråden och eftersom den handlar om vbl lade jag den här!)

Har just nu två vbl ute till salu som sällskap. i annonserna står det klart och tydligt att de är till sällskap, inte ridning eller trav, inte arbete av någon sort. Ändå ringer och mejlar det en massa som "söker en billig westernhäst" , eller " ville bara fråga varför de går till sällskap".
Hästarna är bara 4 år, och man behöver väl inte gissa alltför länge innan man kommer på att de antagligen säljs som sällskap eftersom de är skadade?
En del verkar inte ens ha vart det minsta intresserade utav hästen utan bara nyfikna om skadan.

+ att om man skriver att man ska ringa,och inte mejla, varför har man 17 mejl i inboxen? (av folk som vill ha ridhäst :mad:)

snälla inga påhopp om att det är bättre man slaktar iställe, bla bla, vi vet allt det.

Sv: Men läser inte folk vad som står i annonsen??

Därför att en del folk är så J**** dumma. Det spelar ingen roll hur tydlig man är men det ska ändå frågas. Sen finns det såna som är så nyfikna så de bara inte kan hålla sig och till sist finns det såna som hoppas på att det ska vara någon häst de kan "fixa" till. Du vet, drömmen om att få en billig häst som är i stort sett "utdömd" till att bli en topptävlingshäst. Den drömmen lever hos många.

Tyvärr tycker man ju själv om har annons ute att det bara är enormt jobbigt med alla dessa pantade människor som inte kan läsa ren svenska hur övertydlig man än är.
:cool:

hehe söger samma sak!!! Har en shettis ute på annons nu och har skrivit att det INTE är någon barnhäst. Ändå skriver folk o säger att dom är häsdtkunniga men att barnen ska ha den...

Det är bland annat därför jag lånar ut i stället för säljer min tant. Det är inget större fel på henne men hon har mycket gammalt skit som kanske kan spöka fortfarande.

Nu har jag i princip garanti på att hon kommer hem om det inte passar. Skulle jag sälja henne skulle hon kunna bli en vandringspokal och plötsligt är det nån som får för sig att betäcka eller nåt annat intelligent.

Liknande trådar

S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 580
Senast: Tinuri
·
N
Hästmänniskan Hej! måste få skriva av mig, vet inte om detta hamnar rätt eller om de finns någon tråd alls för detta. Men det börja me att jag hade...
Svar
7
· Visningar
1 630
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka