Men jag vill inte..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rammstein
  • Startdatum Startdatum
Sv: Men jag vill inte..

jag kan förstå Ludde, men innerligt hoppas jag att testerna får dåligt resultat...... för han är nåt av det snyggaste som finns att skåda på banan:love:

Ärligt talat, dom vill inte möta och bli slagna av CC helt enklet!!!!
Skämt o sido. Jag tycker med det är synd om dom lägger hans skor på hyllan!

Jag hoppas innerligt att Going Kronos spermiekvalitet är bättre än hans pappas!

Jag hoppas även att han kan axla den mantel som Viking Kronos bär och har burit fram i svensk travavel -även om Going har statistiken emot sig.
Sällan bär väl samma gren två så fantastiska guldäpplen.
(Hall-pojkarna undantagna)

Vilken annan häst som helst hade man öst superlativ om när man ser följande rader:

Going Kronos

Segerprocent: 53% Platsprocent: 73%

Starter/Placeringar Startprissumma Rekord

Livs 40 21-7-1 6 674 034 kr *14,8m 14,6l 09,9ak 11,6am 12,1aak

Välkommen till aveln Going!
Vi kommer sakna dig på banan men hoppas att du fortsätter att göra avtryck inom svensk travsport! :bow:

Ja matchningen är ingen som kommer statuera praktexempel i framtida läroböcker på Wången precis. :p
Just därför är Goings siffror än mer beundransvärda. ;)

Men Nisse..njea..
Opal Viking verkar ha drabbats av Kramer Boy-syndromet.
Dvs. hästarna tävlar otroligt bra utomlands men här hemma kan de inte ens plocka ner en onsdagsgäng på Valla.

Märkligt det där..

Men all heder åt den färgstarka Nisse och hans underbara Opal! :bow:
Jag gillar ju Ludde och är övertygad om att hans skicklighet som TRÄNARE har fått Going dit han är -men han skulle behövt en Stig H som rådgivare och en Johnny Svajmast som ständig kusk. :D

Du jag tror inte mina kulor i plånboken skulle räcka äns till halva bakbenet.

Kl

Fast jag blir lite så där hmmmmm...
Ska vi avla på hästar som enbart kan springa några säsonger??

Inget tal om Going så. Han har gjort det ganska bra på banan men även en och annan tabbe som säkert kan hänföras till kusk kanske...
Men hur blir hållbarheten på hans avkommor?
Psyket?

Äsch..jag kanske är tramsig men själv vill jag gärna använda beprövad hingst som själv knatat runt på ovalen en längre tid..

AM

Glömde...

Det kommer att bli ett högt pris på Going.
Så där är det ju. Stoeliten har råd och alla andra nekas plats.

Då gillar jag den franska modellen mer.
Att man startar med lägre pris, alla välkomna och sedan höjer om hingsten visar att han duger.

AM

Kl

Fast jag blir lite så där hmmmmm...
Ska vi avla på hästar som enbart kan springa några säsonger??

Inget tal om Going så. Han har gjort det ganska bra på banan men även en och annan tabbe som säkert kan hänföras till kusk kanske...
Men hur blir hållbarheten på hans avkommor?
Psyket?

Äsch..jag kanske är tramsig men själv vill jag gärna använda beprövad hingst som själv knatat runt på ovalen en längre tid..

AM

Jag förstår dina tankegångar och jag är den första att beklaga den "amerikanska modellen" -men med tanke på vad Viking Kronos har betytt för svensk avel så var det väl ett otroligt lyckat beslut av Ludde att neka operation för att istället sätta honom direkt i avel. ;)

*knappa di låna*

Missförstå mig rätt nu...jag tycker att Going Kronos är en underbar, karismatisk häst med sagolik härstamning. Men faktum kvarstår: Långa E3 är det största lopp han vunnit (tjänade dock mer pengar som tvåa i It. Derbyt).
Är det verkligen meriter nog för en avelshingst? Vilken annan hingst skulle få ston med den meritlistan?

Jag bara undrar....

Hänvisar återigen till hans pappa som hade liknande (färre) meriter när han gick till aveln.
Det är på intet sätt säkert att Going Kronos kommer få så stor betydelse för aveln hur blåblodig han än är.
Men hur många gånger har vi inte fått erfara att meriter, eller avsaknad av dessa, är av ringa betydelse i avelssammanhang.

En häst som har visat en extraordinär hållbarhet och som har en lång meritlista är Gidde Palema. :angel:

Var tvungen att kika på Sahara Dynamite, därför blev mitt förra inlägg lite rörigt.

Vad jag försökte få fram var att meriter, härstamning, hållbarhet mm. inte på något sätt är en garanti för en lyckad förvärvning och Gidde fick statuera exempel på det.
Jag tillhör dom som anser att marknaden ska släppas fri.

Going Kronos vara eller icke vara kommer att visa sig med tiden. Förutsatt att hans fertitlitet inte har gått i arv.
Själv vill jag gärna ha en liten skimmelhingst efter Majesty Of Rock -som inte heller han fick nådiga nicken av protokollförarna.

Men nu gick jag OT i stressen för att hinna se nästa lopp.

..för att spinna på din OT så har vi ju Copiad också med megameriter, dock medioker stam

Några garantier finns givetvis aldrig när det kommer till hästavel. Men ändå så är det ju tävlingmeriterna vi ska avla på? Det är ju liksom det allting handlar om, att para de bästa för att få fram en snabbare avkomma. Och tävlingsmeriterna är ju en av de få saker som är jämförbara.

Vi kan ju inte bara gå efter utstrålning och utseende, det är ju inga prydnadshästar som ska avlas fram?

om hästarna ska springa snabbare kommer dem snart gå sönder totalt... hållbarhet ska man avla på enligt mig.... korrekta ben osv

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
431
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka