Men hjälp! Det är nåt fel på min häst!

Mirre

Trådstartare
:eek: :cry:
Han är så jäkla konstig och det blir bara värre!:crazy:

Iof så fäller han men såhär har aldrig varit när han fäller.
han är så sur och rent elak mot Moses i hagen.
Anfaller honom och jagar ner honom i andra änden av hagen.
Går inte att fånga i hagen och han har alltid varit superlätt och hämta. Alltid kommit när man ropat men nu drar han så fort han ser grimman. :confused: I stallet är han sur, vill inte stå still och är allmänt grinig mot allt och alla. Har även fått en konstig blick ibland.
Han ser licksom.. ja nervös, arg och spänd ut på samma gång.
Skitsvårt och förklara. :crazy: Den får andra och backa alla fall och tycka att han är otäck.:crazy:

Min snälla häst:cry: Väntar på tid från vet om besikting och då ska dem få gå igenom honom grundligt och se om dem hittar nåt. C tog in honom idag (var i gävle hela dan) och då hade han varit slö och licksom ryckt med huvet (lite svårt och förklara när man inte sett det själv) när hon tog in honom. Han ville inte komma först när dem skulle in och han är ett matvrak av höga mått som vill in in in! när det är mat på g. Och c känner han.

Sv: Men hjälp! Det är nåt fel på min häst!

Bra att du tar ut veterinär och gör en grundlig undersökning. Synd att han inte går att lasta så ni kommer till klinik med honom...
Jag tror han fått ont igen att det är det som stör honom men jag ska hålla tumme för att han blir bra och att veterinären hittar orsaken samt att det går att få bort!

Sv: Men hjälp! Det är nåt fel på min häst!

Jopp vet ska få kolla igenom honom ordentligt.
Får se om h*n hittar nåt.
Mm det är ju konstigt att han inte släpper upp en på ryggen heller.
Jo det hade varit bra och kunnat gjöra en röntgen på honom

*liten uppdatering*

Idag var Herman sitt galmla vanliga igen. Lätt och fånga, lugn och snäll. Tyvärr så var hö bak sitt gamla vanliga igen också:(
Longerade honom lite och såg då att han var stel och det verkade, efter vad vi såg, sitta i bakknäet. Såg ut som att det licksom hakade upp sig på nå vis:crazy: Svårt och förklara.
Han höll även på och rycka med huvudet som han gjorde igår.
(bra på ett sätt för då fick jag se det, såg inte det igår)
Inte så att han skaka på huvudet utan mer att det ryckte i nacken (skitsvårt och skriva en rimlig förklaring) . Han stod bara rakt upp och ner och så började han bara rycka med huvudet och sen stod han helt vanligt igen, som om inget hänt:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 641
Senast: Josofinito
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 152
Senast: exotic
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 162
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar