Men ärligt har inte folk något eget liv....

cetzyboy

Trådstartare
Nu är det vår vilket betyder fixa i trädgården,den efterlängtade tävlingssäsongen är igång ljusa vårkvällar då man kan stängsla och njuta av våren.
Men vad händer då ? jo de terroriserande klassmammorna sätter igångnu ska vi spela brännboll, baka till skolans dag,sälja kokosbollar och dessa otaliga föräldramötena mm mm mm sen tillkommer konfirmationer jag har förr om åren försökt att köpa mig fri vilket inte fungerar längre ,vi har verkligen inte tid och med 3 barn blir det mycket tid som går åt.
På fredag skulle min man och jag ha den fösta lediga kvällen ihop på 3 veckor och vad händer jo köruppvisning kl.18
om man nu ska göra något för barnen varför kan inte helgerna vara heliga så man får vara hemma och njuta av familjen på hemmaplan veckorna hinner man ju inte med att träffas

Så jag ber alla klassföräldrar låt helgerna vara , mina barn får gärna gå men är nu så pass stora att föräldrar behöver inte fälja med men då anses det slött av de andra föräldrarna som är där .
Men det är lätt att döma om man sitter i en lägenhet med ett barn och ingen tidskrävande hobby.

Men visst det kanske är jag som överreagerar men det har ju hållt på isådär 10 år ....suck!
En trött Cetzy

Sv: Men ärligt har inte folk något eget liv....

men ni behöver inte gå på allt om ni inte vill?:cool: sen om du tycker det är för mkt, gå med och var med och var klassmamma själv så kan du styra undan det lite? har du pratat med dom om hur du upplever allt? vad säger barnen, dom kanske tycker det är jättekul???

ÄNTLIGEN! Någon som tycker som jag!!! Och då har jag ändå bara ett barn på 3 år..:p

Nä usch vad jag avskyr dessa tillställningar som ska ordnas och grejas med jämnt.... speciellt hatar jag dessa sk. föräldraträffar där man sitter med ett gäng som man inte vill umgås med och ska diskutera något "viktigt"... Den "viktiga" grejen tar typ 2 min att prata om, sen ska det fikas och umgås... Jag undrar också; Har folk inget liv???? Jag vill träffa min familj och min dotter när dagen är slut, inte sitta på föräldra träff med en massa skumma människor som tävlar i att göra sig märkvärdiga...

Nu har jag dock flyttat till landet och dottern ska byta förskola, kanske blir det bättre då???:crazy:

Vi tänker lika du och jag... Men för min del så har jag gjort ett bestämt och tydligt ställningstagande... Alla andra kan gå och vara "sociala" och sitta och dutta runt med människor dom inte ens gillar.. Jag stannar hemma och mår skönt.... Vill ungarna deltaga, gör dom det, herregud, dom hittar dit och hem...No Problemas... Dom far.. Jag blir hemma.. Funkar alldeles utmärkt:banana:

Vad tycker barnen? Vill de ha mamma och pappa med sig?

Går det inte att välja att vara med på sånt som ordnas på veckodagar och skippa sånt som är på helger?

Med fyra barn vet jag precis vad du går igenom, och visst, ibland får man följa med för att visa sitt intresse för barnens aktiviteter. Men vi frågade ibland farmor t ex och hon tyckte det var jättekul att åka på gymnastiktävling, åka på utflykt och fika med barnbarnen mm.

Men är barnen bara nöjda behöver du ju inte bry dig om ifall andra tycker du är asocial/illojal eller vad de nu tycker.

*Skönt att bara ha grabben kvar i skolan, och på gymnasiet är det inte många gemensamma aktiviteter;)

Haha
Vi har under vintern genomlevt följande.
En fredagkväll knackar det på dörren och en klassmamma står utanför. Hon har på eget bevåg beställt 10 julkalendrar per elev som ska säljas (i ett samhälle med 300 hushåll skulle alltså 240 kalendrar säljas) OCH toapapper skulle vi också kränga. Detta för en aktivitet utöver den skolresa som vi måste får ihop 70000:- till.
Där fick jag dock stopp på henne.Pengarna gick till skolresan. Jag hade 8 kalendrar att kolla vinst på den julen.

Ett disco där ALLA skulle vara där en timme innan för att göra iordning. Följdaktligen stod där ca 20 ungar och minst lika många föräldrar utan att ha något vettigt att göra. Min fråga ang om det fanns något schema för vilka som skulle göra vad - spec m städet efteråt fick ett luddigt svar, således var inte många föräldrar kvar när det var slut. Jag tillbringade ju pliktskyldigt kvällen på discot från kl 17.00-22.00.

Till nästa aktivitet fanns det dock schema - en loppis dit folk släpat de mest underliga grejor, trasiga lampor, skitiga bilbarnkuddar och skor inget skulle ta på sig (och jag är inte den som bryr sig). Redan 2 timmar (av 4 totalt) innan sluttiden började anordnande föräldrar ge bort saker till sina barn. Och då var det ju det som kunde säljas som gick. Det kalaset gick precis ihop sig.

På en "Öppet hus" dag stog vi för fikat och skulle tjäna pengar. Det hade köpts in kaffebröd i ENORMA mängder + att vi alla bakat 30 chokladbollar kvar.
Mängder av kaffebröd blev kvar och när jag bad om min burk tillbaka så tar dom ur chokladbollarna som ej gått åt med kommentaren -Vi tänkte att barnen skulle fika sen.
Alltså skulle arrangerande föräldrars 5 barn få fika - inte övriga som också hjälpt till - och dom kunde då inte ge dom av de köpta fikabröd som fanns - nä det skulle dom köpa med hem...men mina och andras chokladbollar skulle ätas gratis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka