Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ska fixa detta, har insett att det inte funkar annars
Men vart vänder man sig för att gå en sån kurs?
Eller kan man be hovisen?
Får man nåt "intyg" på att man har tappskokompetens eller är det lite godtyckligt att man själv anser att man kan?
Pappa kan slå på tappskor och jag har genom hovis lärt mig lite hur man kan raspa till om hoven gått sönder lite lite. Dock förutsätter det att man hittar skon, och det är nästan omöjligt i deras stora hage Där ska ju ligga 6-7 tappskor nu sedan en månad tillbaka och jag har inte sprungit på en enda.
å jag kan bara tycka synd om er och skatta mig själv lycklig, som sällan haft en tappsko och har skoperiod på ca 12 veckor.
finns en fördel med fullblods hovar på det sättet - skon åker bara rakt av när den väl ryker : )
vissa hagar kan klassas som riktiga "tappsko hagar".
Ja ska fixa detta, har insett att det inte funkar annars
Men vart vänder man sig för att gå en sån kurs?
Eller kan man be hovisen?
Får man nåt "intyg" på att man har tappskokompetens eller är det lite godtyckligt att man själv anser att man kan?
12 veckors sko intervall kallar jag inte direkt underhållen hovvård dock...... att skorna sitter kvar är en annan sak : )
Vår hovis anser att det är hästägarens skyldighet att kunna fixa lite enklare saker som att t ex byta söm eller slå på en tappsko på en hov som inte trasat sönder sig.
beror väl på att hovarna inte växer så väldigt mkt. Varför ska hon då ta dit hovis snabbare om det nu inte skulle behövas. Du vet inte hur hennes hästs fötter, eller?
Jo vi har ett gammalt lager, och nu när hovis inte verkar kunna komma ut får vi nog gå igenom det. Har hur mkt skor som helst sparade - vi glömmer alltid att åka till tippen med dem... Får hoppas vi hittar rätt Tänkte faktiskt inte på det.
Fullblodet brukar också lämna raka skor Och allt som oftast ser det så fint ut, som om det aldrig suttit en sko på hoven. Nordisen är det som sagt värre med, hans hovväggar bara flyger loss ibland.