attempt

Trådstartare
Fasen, idag när jag tog in Carisma såg jag att ena benet var svullet som en melon. (okej, det var lite överdrivet sagt) Men det var rikitgt uppsvullet.
Han haltade inte jättemycket, men han markerade lite när jag sprang med honom.
Jag kletade in hans ben med sån där vit lera.
Kan detta bero på att han vrickat sig, trampat snett?
Överansträngd?
Gräset?


Jag ska ringa vet. imorgon om det inte är bättre.
 
Sv: Melonben.

Jag skulle nog misstänka lymfangit och ringt veterinär direktl. Alltså, jag tolkar svullet då som jämntjockt.
 
Sv: Melonben.

Jag hade nog liksom dig misstänkt att någon litet sår fanns där och lagt ett jodomslag över natten.

Om det inte var markant bättre till dagen efter hade jag ringt efter en veterinär.

Men kyllera? Nä, det hade jag inte lagt på.
 
Sv: Melonben.

Jag ska åka ut till stallet nu och se hur hans ben ser ut.
Hoven var inte varm och han hade inget sår. Svullnaden bara kom. Jag vet ju inte fall han vrickat sig i hagen.
:(
 
Sv: Melonben.

Det kan finnas ett litet sticksår som du inte sett. Ett sådant där litet farligt. Ring veterinär! Eller kör till klinik, det hade jag gjort.
 
Sv: Melonben.

Ihår var jag ippe i stallet och kollade hans ben igen. Han haltar ingenting, springer och busar utan minsta tescken på någon skada. Fast benet är fortfarande svullet. Vad kan det vara? Galla?
 
Sv: Melonben.

Den sitter strax ovandör hovskägget och slutar en bit nedanför hasen. Han får inte ont när man trycker.
 
Sv: Melonben.

FASEN! nu är min älskling halt på vänster fram, han haltar rejält. Jag fick göra en mini hage som går in till en lösdrift, så att han inte ska gå för mkt. :cry: :cry: :cry:
 

Liknande trådar

Hästvård När jag plockade in min 5-åring från hagen på söndagkväll var han väldigt halt på vänster bak, ville inte riktigt trampa ner ordentligt...
Svar
10
· Visningar
3 342
Senast: bapro
·
Avel I går kväll hände då det jag alltid fasat för och dessutom mitt framför ögonen på mig, fölis busade runt och skulle smita mellan mamma...
2
Svar
36
· Visningar
9 128
Senast: Rubinola
·
Hästvård Ok jag ska ge en liten snabb resúme om min pålle Surprice och våra problem de senaste 2,5 åren. Jag har gjort allt för min häst, vet...
Svar
7
· Visningar
1 703
W
Hästvård Jag upptäckte att min häst var halt idag när jag skulle ta in honom från hagen. Han kom springande i hagen, men på tre ben, han ville...
Svar
4
· Visningar
943
Senast: Weine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp