Mellanpudel

Emor

Trådstartare
Nu har familjen äntligen fått utökning igen efter det att den gamla hunden tragiskt gick bort förra sommaren.
Denna gång blev det ingen Cairnterrier utan en mellanpudel.
Då vi aldrig haft någon sådan innan undrar jag om det finns folk här som har , och om de vill berätta lite om sina vovvar ?
Jag är inte så utställnigsintresserad , men då han har en mycket fin stamtavla kanske det vore kul att testa någon gång, hur mycket kräver isf pälsvård på en utställningspudel ?
Jag ska börja i agility med honom såfort det startar en ny kurs här ( Han har gått lydnad 1 och halva lydnad 2 hos den gamla ägaren) Han är alltså ingen valp utan en lydig liten herre på 5 år. Han skäller knappt alls , väldigt skönt då den gamla var mycket pratig utav sig , är detta typsikt för just pudlar ?
Tacksam för lite tipps och råd =)
Gärna lite bra trix som man kan lära honom också , vore kul =)
Emma & Pellebus:)
 
Sv: Mellanpudel

Är inte speciellt insatt i pudelvärlden men trix har jag lite tips på.

Mina hundar kan:
  • Nicka på kommandot "eller hur"
  • Give me 5,både höger och vänster tass
  • Give me 10,båda tassarna samtidigt
  • Vinka,höger resp. vänster tass
  • Backa,ståendes,sittandes,liggandes
  • Krypa,(liggandes)
  • Sträcka ut benen,alla ben på kommando: höger fram,vänster bak osv
  • Hoppa
  • Torka av tassarna på yttermatta el. dylikt(Jättecheckt)
  • Spela död (kommando: PANG)
  • Lägga sig och dra en filt/täcke över sig
  • Hämta olika föremål
  • Städa upp sina leksaker och lägga i en korg/hink
  • Sitta fint,mina sätter sig med framtassarna i luften,som en kanin

Hmm,nu kommer jag inte på något mer för stunden..:D
 
Sv: Mellanpudel

min hund kan massor han också!
  • Rulla runt
  • Spela död (pangljud)
  • Hur gör flickorna i Stockholm? (lägger sig på rygg och sprattlar med benen :D)
  • Dansa (35 kg hund som hoppar runt på bakbenen haha)
  • Tända/släcka lampor
  • Sjunga, allra bäst med munspel till
  • Skäller om man pekar finger haha :D
  • Sitta fint, dvs tassarna i luften å rumpan på golvet
  • Skall

han kan säkert massa mer, men inget jag kommer på nu :p
 
Sv: Mellanpudel

Nu har familjen äntligen fått utökning igen efter det att den gamla hunden tragiskt gick bort förra sommaren.
Denna gång blev det ingen Cairnterrier utan en mellanpudel.
Då vi aldrig haft någon sådan innan undrar jag om det finns folk här som har , och om de vill berätta lite om sina vovvar ?
Jag är inte så utställnigsintresserad , men då han har en mycket fin stamtavla kanske det vore kul att testa någon gång, hur mycket kräver isf pälsvård på en utställningspudel ?
Jag ska börja i agility med honom såfort det startar en ny kurs här ( Han har gått lydnad 1 och halva lydnad 2 hos den gamla ägaren) Han är alltså ingen valp utan en lydig liten herre på 5 år. Han skäller knappt alls , väldigt skönt då den gamla var mycket pratig utav sig , är detta typsikt för just pudlar ?
Tacksam för lite tipps och råd =)
Gärna lite bra trix som man kan lära honom också , vore kul =)
Emma & Pellebus:)

Jag har en pudel, en dvärgpudel. Det är en helt underbar ras du har skaffat dig. Ok först svar på pälsvården på utställningspudlar. Om man ska ställa ut sin pudel krävs att de har en viss längd på manen och resten av kroppen. Det tar ganska mycket tid att hålla denna tovfri och ren och sköta om den. Det tar även tid att låta pälsen växa ut till en bra utställningsfrisyr pom man vill ha den längre frisyren. Skönt att du redan fått en lydig hund. Men jag tycker det har varit underbart att själv få träna upp min hund och sett hu rhan har utvecklats. Jag tränar just nu i Lydnad 2 med honom och även aguility. Pudlar brukar älska aguility.
Jag har inte kört så mycket trix med honom utan jobbat mest på lydnaden och har även börjat tävla i lydnad med honom.
Trixen han kan är väl bla Skall, hoppa genom armarna när man gör en ring av armarna, buga, vinka, Gå mellan benen slalom, give me five, rulla runt, detta är väl lite av hans "trix" . Vilken färg är din pudel?
 
Sv: Mellanpudel

språkpolisen igen. det heter agility ;)

hahha jag vet att det heter så.. Ska du vara språkpolis så får du kommentera alla mina inlägg för jag trycker på tangenterna fortare än vad jag egentligen kan hahha. Blir lite som det blir, sorry:o
 
Sv: Mellanpudel

Han är svart , men då jag inte är teknisk och inte vet hur man lägger ut en bild så ja , skiter jag i det ^^

Men jag har bilder på min nogg , www.nogg.se/Emorhjartathyra
Fast det är liksom som en hemsida ... Typ XP;)
 
Sv: Mellanpudel

Jag har Pudel!!!! :bump: :bump:

Eftersom han ändå är så pass "gammal" har du ju fördel eftersom vuxenpälsen inte tovar ihop lika lätt som unghundspälsen.

Vår "gamla" hane borstade morsan bara en gång i veckan ordentligt när han var fullpälsad
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/06230000-06239999/500x375/6235884.jpg
Nu är han nerklippt.

Det tar ju lite tid innan pälsen är utväxt om han är helt nerklippt nu. Har inte de förra ägarna ställt honom då?

Tips är att gå in på www.pudelklubben.se och bli medlem på forumet. Där får man mycket bra tips o av rent pudelfolk dessutom!

Lycka till o njut av att ha pudel för du får ingen roligare hund!

/Jenny

ps. pm:a om du vill veta mer.ds
 
Sv: Mellanpudel

Hans päls är väldigt lätt att sköta om faktiskt =)
Ok, det ska jag göra ^^
Hmm , är inte så tekniskt , vad är det ?? P:m a??
:angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 609
Senast: Hedinn
·
Hundträning Det är så här att jag har en hund, en korsning mellan tax och jack russel. Hon är en hund som älskar att röra på sig men jag har inte...
Svar
8
· Visningar
1 074
Hundavel & Ras Nej tänker ni! Inte en till rasvalstråd. Jo säger jag, snälla läs:D Jag börjar eller snarare börjar ännu mer längta efter en egen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 658
Senast: mathilhill
·
Hundavel & Ras Hej! Nu är det så att jag är i tankarna och planerna att skaffa mig min första egna hund. I min familj har vi haft 2 hundar innan, en...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp