M

mrt

Är det någon här som har erfarenhet av behandling med Cimetidin/Tagamet av melanom hos skimmelhäst? Tacksam för ev. info jag kan få.

Sv: Melanom

På människa har cimetidine en liten effekt på enstaka fall av malignt melanom. På häst har man i väldigt små materiel bedömt att det ev kan föreligga en bromsande effekt på hästar med många icke-maligna melanom men inte på maligna melanom. Det har dock rört sig om flera års behandling i hästdoser.HH

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Mearas
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: Bison
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: caballus
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka