Meeting- hur räknas poängen?

L

Lillfian

Ska på meeting om 2 veckor och undrar lite grann hur poängen räknas.
Det är en ´lokal meeting för ponny.

Fredag: LC, LB
Lördag: LD,LC,LB
Söndag:LD, LC, LB

Får man någon viss poäng för om man blir placerad som sedan räknas ihop eller är det bara den enskillda klassen som man blir placerad i, som i en vanlig tävling?

Tacksam för svar. Har inte hittat något någon annanstans så... :crazy: ;)

Sv: Meeting- hur räknas poängen?

Hej! Jag vet inte riktigt om detta är korrekt men jag tror inte man räknar poäng när det är en lokaltävling, jag tror man räknar placeringar. Däremot på regionala och högre räknar man poäng. Men som sagt vet inte om det här är helt rätt men jag tror det!
Man får inte poäng på lokaltävlingar iaf. Men om det är meetingpris du menar så tror jag man gör så att man räknar antalet placeringar.

okej, ja det låter som ett rimligt svar ;)

KL Men du, ska du cokså på SÖderhamns meeting den 26 - 28 juni? Dit ska jag med min ponny allafall. :) Brolöten Pommery heter han om du undrar. Tyckte att stämde, klasserna, två veckor dit och allt :D *längtar* Undrar också, har inte tänkt på poängen än. Min första meeting. Tävlar för övrigt för Sorf. "Jaha, här har vi minsan en riktig långåkare. Ända från Söderhamn kommer hon." Så är det bara 40 min från stallet som man står på. Det har jag fått höra många gånger :d Kommer från SIgtuna, alltså 3 timmar med transport till Sorf...

Varför väljer du att tävla för en klubb så långt bort? Har du flyttat och valt att tävla för samma klubb eller vad är anledningen? :) Bara nyfiken.

Varför väljer du att tävla för en klubb så långt bort? Har du flyttat och valt att tävla för samma klubb eller vad är anledningen? :) Bara nyfiken.

Nix, har aldrig bott där. Bara varit på ridläger ett par år och de har hjälpt mig att skaffa grönt kort osv. Trivs inte på ngn klubb inärheten här så Sorf frågade om jag ville tävla för dem, och så blev det! :D

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
5 129
Senast: Unafraid
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 464
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka