Medryttare

Beetle Bum

Trådstartare
Jag undrar ni som har medryttare betalar dom för att rida eller rider dom gratis:confused:
Om dom betalar i då fall hur mycket & hur många dagar rider dom?

Senast ändrad:
Sv: Medryttare

det finns massor av trådar om det här, sök! oftast har de blivit infekterade och det finns ffa två läger: "varför ska jag betala för att hjälpa andra" och "varför ska någon annan få rida gratis på ens häst".

nu när jag ändå skriver kan jag meddela att jag har brukat betala runt 500 spänn för ett par dagar i veckan. det funkar.

Som sagt, har funnits många infekterade diskussioner om detta...

Själv har jag medryttare/skötare för att få lite fritid (jobbar mycket), och då känns det helfel att ta betalt av henne. Hon gör ju mig en tjänst som jag behöver.

Min medryttare (jag var hennes medryttare innan men vår älsklingt blev för gammal och sjuk och fick vandra vidare..) Efter att vi kännt varandra i nästan 8 år så har jag svårt att ta betalt av henne.
Hon tog 500 av mig men p.g.a. min dåvarande skitekonomi så tog jag henns fodringspass i stället.
Nu betalar hon 300 i månaden + kraftfoder (ca 300 varannan månad)
hon har 3 dagar i veckan,
en rätt bra överenskommelse!

Min medryttare rider oftast 1-2 dagar per vecka. När jag är bortrest får hon rida hur mycket hon vill. Hon betalar 300 kr/månad.

det finns massor av trådar om det här, sök! oftast har de blivit infekterade och det finns ffa två läger: "varför ska jag betala för att hjälpa andra" och "varför ska någon annan få rida gratis på ens häst".

nu när jag ändå skriver kan jag meddela att jag har brukat betala runt 500 spänn för ett par dagar i veckan. det funkar.

Tack för svaret :love:, jag blev lite klokare iaf.
Jag har sökt på medryttare men inte hittat något
Beetle Bum

Jag har både betalat och inte...

Min första medryttarhäst blev snarare som en foderhäst och jag fick rida så mycket jag ville. Då betalade jag 700 i månaden.

Nu på senare tid hade jag en medryttarhäst som jag inte alls betalade för utan tog kvällsfodringen för. Red 2 dagar i veckan.

Själv tycker jag man kan höra lite med den tilltänka medryttaren vad den är villig att betala och utgå ifrån det. Alla har ju inte en superekonomi! :P

Min medryttare betalade ingenting, vi har inte ens en ridbana och det finns ingen busskommunikation.

I början red hon 2 dagar i veckan, och sen blev jag gravid och på slutet så skaffade jag en medryttare till och de hade hand om min häst varje dag.

Hade jag där emot haft hästen på ett ställe med busskomunikation och i alla fall ridbana skulle jag tagit betalt.

jag star i ett stall dar det kostar ca 6 000kronor/manaden (600 euros). Jag har 2 betalande medryttare, En som rider 1gang/veckan och hon betalar 70 euros/manad, den andra rider 2 ggr/veckan och hon betalar 200 euros (henne pojkvan rider ocksa pa min hast sa dom delar), sen har jag precis borjat lata en min tranares elev rida 1 gang/veckan och henne betalar jag! I bland rider en kompis som rider bra och kan lara min hast en hel del, hon betalar inget. All xtra foder, skoning, veterinar osv betalar jag. Vi har 2 inne ridhus samt 1 ute bana och 1 paddock. Det verkar finnas valdigt manga varianter pa det har med medryttare:confused:

Jag är medryttare på en ponny. Jag betalar 50 kr / gång och jag rider en gång i veckan... alltså 200 i månaden. Det tycker jag är helt OK!:)

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Roxy
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
212
Senast: Sryoqwe
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Lavinia
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama