Medryttare/kusk till shettisar=omöjligt?

J

Jeeves

Vad har ni för erfarenheter av att hitta medkuskar/ryttare till shetlandsponnier? Det verkar helt hopplöst att hitta någon som är intresserad av de små ulltottarna:crazy:

Jag skulle så gärna vilja hålla igång mina lite mer seriöst men p g a litet barn och unghäst så finns det helt enkelt inte tid!
Helst skulle jag vilja klara allt själv men då skulle jag behöva klona mig...

Själv tycker jag att det är störtkul att köra och att shettisar är skitroliga att hålla på med - intelligenta och starka personligheter!

Hur har ni gjort för att hitta någon hjälp när det gäller era små ponnier?

Sv: Medryttare/kusk till shettisar=omöjligt?

Det verkar omöjligt :crazy:

Har haft några intresserade, men jag har alltid dragit mig ur i sista minuten för det har aldrig känts rätt. Har haft annons inne flera gånger utan ett enda svar. Då står jag 4 km från en köranläggning med maratonbana och regelbundna träningar (som JAG erbjudit mig att betala :crazy: ) :crazy:

Ibland har jag fått svar från någon liten tjej 10 mil bort som säger att mamma och pappa kan köra. Känns inte så bra.

Har gett upp nu, den enda som hjälper mig med mina shettisar nu är kusken jag kommer anlita för travloppen.

Medryttare i form av barn (med hästkunniga föräldrar) är nog inte så svårt att hitta, men kanske inte den mest pålitliga varianten.

Vad gäller kusk har jag sett en enda annons om en kusk som söker häst att hjälpa till med, och jag har kollat medryttarannonser i flera månader. Men kan ju inte skada att lägga ut en annons, kanske finns de där ute...

Kanske inte till så mycket hjälp, är trött så här i slutet av arbetsveckan...

Knepigt att intresset för körning med ponny är såpass svagt egentligen. Det borde ju vara optimalt att bli medkusk eftersom man då slipper alla kostnader för utrustning, körning är ju en hyfsat dyr sport annars.

Själv vill jag bara köra i skogen med min men vill ändå ha ett seriöst upplägg, han ska hålla i många år framöver! Jag har skrivit i annonser att om man är tävlingsintresserad så finns möjlighet att få starta honom när han blir gammal nog.

Du ha i a f hittat en kusk till travet då? Vi bor lite för långt iväg från banor, tror att Jägersro är den närmaste ( 6 mil ) och vad det gäller annan körning så TROR jag att det finns en i Flyinge ( 4 mil ). Liite långt iväg för träningar.

Jag trodde att det skulle vara fler "gamla" kuskar som ville damma av sina kunskaper och komma ut i skogen lite:(

Har inte hittat medryttare heller, till mitt äldre sto, bara ett och det var ett RIKTIGT bottennapp i form av en oseriös förälder som tyckte att de kunde komma lite när andan föll på; om det inte regnade, blåste eller om mamman var för sömnig...

Jag ska fortsätta annonsera ett tag till, man vet ju aldrig, rätt som det är dyker det kanske upp någon vettig.

Annars återstår kloning:crazy:

Vi bor lite för långt iväg från banor, tror att Jägersro är den närmaste ( 6 mil ) och vad det gäller annan körning så TROR jag att det finns en i Flyinge ( 4 mil ). Liite långt iväg för träningar.

Finns en ponnytravbana utanför Höör och en i Tryde ( strax utanför Tomelilla).

/KT

Du ha i a f hittat en kusk till travet då? Vi bor lite för långt iväg från banor, tror att Jägersro är den närmaste ( 6 mil ) och vad det gäller annan körning så TROR jag att det finns en i Flyinge ( 4 mil ). Liite långt iväg för träningar.

Kuskar till lopp är ruggigt lätt att hitta. Jag fick plöja genom svaren jag fick, och då hade jag inte ens annonserat :crazy: Nämnde bara på en sida att jag kommer att behöva en kusk om 1,5 år och meddelandena började komma :crazy:

Vi har tur när det gäller hjälp av små barn till vår shettis:). Det ringer folk hela tiden om de får komma och sköta henne. Det är nu nästan så min egen dotter inte får plats. Men men, man får vara glad så länge det varar. Större problem har vi med vår b-ponny istället. Det har nu gått så långt att hon ev får gå till försäljning. Det tar tyvärr några år innan min minsta dotter kan klara ponnyn själv. :(

Liknande trådar

Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 718
Senast: yamyam
·
Ridning Jag är så OTROLIGT sugen på en mini shettis och undrar lite om jag är redo att ta ansvaret. Jag kan börja med att berätta om mig...
Svar
16
· Visningar
2 634
Övr. Hund Jag har en (ung) golden mer åt showtypen, som tyvärr har fått tagit det lite väl lugnt under en period. Nu vill jag att vi ska försöka...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 259
Senast: Sail
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 559
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama