jag vill ha betalt 400:- månaden om jag hittar någon medryttare.
Dels för att få hjälp med det ekonomiska och dels för att inte behöva åka ut sent på kvällen för att fixa boxen åt hästen. Då kan jag ändå inte rida samtidigt.
Vill även att hästen SKA ridas mer oavsett om det är träning eller skogsridning.
Det jag vill att medryttaren gör är:
mockar och fixar kvällsfodret och gör i ordning morgonfodret.
Två veckodagar i veckan och sedan på helgen skulle vi kunna rida ut tillsammans om jag får låna en häst tex.
Medryttaren skulle få göra vad den vill med hästen, rida ut i skogen eller rida i ridhuset, dock skulle den få köpa sitt eget ridhuskort då det följer ryttaren och inte hästen.
det är 600:-/halvår eller 1000:-/ år
Men vill medryttaren inte rida i ridhuset så slipper den ju såklart.
Han/hon skulle få rida hur den vill bara den tar hänsyn till hästen!
Medryttaren skulle få träna med min häst för egen tränare om h*n ville det, ville kosta på det.
Skulle även få vara med på clear rounder och klubbhoppningar och lokalhoppningar på ridskolan i närheten om det fanns intresse.
(dock går inte hästen att lasta så det är bara på den ridskolan
men ändå)
400:- tycker inte jag är mycket för 2-3 dagar i veckan + lite småtävlingar eller träningar om det intresset fanns (fast det får ju medryttaren stå för kostnaden men möjligheten att få låna min häst då finns ju)
Men det verkar inte finnas någon här som vill betala det....
Jag bor 7 mil norr om sthlm, Norrtälje.
Så priserna gäller nog mest i innerstaden då en boxplats med full service kostar runt 5000 och då förstår jag att man vill ha mer betalt också även om jag själv aldrig skulle betala så mycket...