Medicinskåp ?!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Miss Lion
  • Startdatum Startdatum
M

Miss Lion

Funderat på en sak...
Om man står inhyrd med travhäst i ett "vanligt" stall (trav-rid-sällskapshästar); Vad händer om det sker kontroll och det hittas mediciner liggandes oinlåst, mediciner som inte är till min/mina hästar ?
Åker jag som tränare på det, eller ?!

Sv: Medicinskåp ?!

nu vet inte jag med 100% men jag tror dom kollar på vilken häst medicinen är utskriven på. det står ju som oftats på förpackningarna. står det en annan hästs namn på den så borde ju interimligen du åka på det om inte hästen står på din träningslista.

men det kan vara annat - jag bara chansar på det jag tycker låter logiskt. annars skulle ju ingen våga ha hästar tillsammans med andra om man skulle åka dit för någon annan tränares ansvarslöshet.

Vilken bra tråd! Det här har jag också funderat på, tycker inte att det brukar vara så mkt låsta medicinskåp i ridstall överlag...

Tror jag ska ringa STC på måndag och fråga, för säkerhets skull. Man kan ju alltid sätta upp ett eget litet skåp med lås för sin egen del; blir mina djur satt på medicinering så låser jag in dessa där.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 858
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 762
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka