Medicinförvaring?

MM

Trådstartare
Hur förvarar ni era mediciner?
Något snyggt skåp i badrummet eller bara instoppat i första bästa skåp i köket?

Vi har det sistnämnda :p

Men det blir ingen ordning på det. Vet inte var jag hittar vilken kartong m.m. så vill hitta en bättre lösning på det hela.

Vi är två här hemma som tar flera mediciner varje dag fördelat på morgon och kväll så det ska gå snabbt och enkelt att ta fram.

Har ni några tips? Hur har ni det?
Bilder är roligt :)

Jag använder en dosettlåda jag fyller upp varannan vecka när jag är hemma, snabbt och smidigt samt att man ser om man "glömt" morgon eller kväll.

Förpackningarna står i "medicin"skåpet i hallgarderoben.

Jag har mitt "medicinskåp" i små lådor med lock, instoppat antingen i en garderob, i ett köksskåp eller i en bokhylla (har flyttat runt lite på senare år så det har blivit lite olika platser i olika lägenheter). Jag använder Kassett (finns i flera olika färger) från IKEA, men det finns ju andra alternativ. Jag använder även Kassett till förvaring andra småprylar som jag vill hålla samlade på ett snyggt sätt i skåpen.

En dosettlåda kanske kunde vara något. Jag har bara en hemma för en gång om dagen men det finns väl såna som är med både morgon och kväll på.
Nu har sonen bestämda doser morgon och kväll men jag tar ibland en vid behovsmedicin men då går det väl hålla den asken tillgängligt längst ut i skåpet. Så kan man fylla på dosetten för en vecka i taget.

Hade gärna haft något form av skåp sen i badrummet som går att låsa. Men det kan vi planera in i bygget var den ska sitta sen när vi ska göra om badrummet förhoppningsvis till tidiga hösten.

Så här ser min dosettlåda ut, eg för mediciner 4 ggr dagligen men eftersom jag bara tar morgon och kväll har det blivit en praktisk 14 dagar låda då jag är bort 14 dagar itaget :)

2014-04-26-982.jpg
[/URL=http://s1111.photobucket.com/user/Pegasus210563/media/2014-04-26-982.jpg.html]
2014-04-26-982.jpg
[/URL]

Dosett är väldigt praktiskt :)
Annars har jag ett ekskåp i badrummet som är hälften öppna hyllplan där jag har lite toalettpapper, handdukar osv och sen ett skåp och 4 små lådor.
I lådorna och skåpet förvaras mediciner :)

Dosett. Sen har jag lite korgar med olika mediciner. I en korg är de mediciner som jag delar i dosett, i en annan finns t.ex. värkmediciner och sånt, och i en tredje finns lite sånt som jag inte behöver just nu. Sen har jag en liten tygpåse på jobbet också, med migränmedicin, värktablett, medicin mot illamående o.s.v.

Så har jag lite akutmediciner i sovrummet också. Och i väskan.

Men jag skulle älska ett redigt medicinskåp. Kanske vapenskåp vore passligt:p

Jag har så mycket mediciner så jag har allt i en byrålåda i sovrummet. (har inga barn och inga dylika kommer heller på besök) Gör dosett för en månad i taget för kvällsdosen, och en vecka i taget för morgondosen.

Vi har våra mediciner i ett låsbart skåp i groventren. Sitter högt upp så inte dottern kommer åt dem. Vi satte den i groventren för att där är bara familjen. Vill inte ha folk rotande där. Våran toa kommer lånar ju gäster.

Vi har våra mediciner i ett låsbart skåp i groventren. Sitter högt upp så inte dottern kommer åt dem. Vi satte den i groventren för att där är bara familjen. Vill inte ha folk rotande där. Våran toa kommer lånar ju gäster.

Ja, det är ju lite så att jag vill inte att personer som kommer på besök ska kunna rota igenom medicinskåpet. I köket där dom är nu har dom ju ingen chans att kolla i skåpen, men går dom på toa är det ju fritt fram att snoka. Jag har inte dom lättsammaste medicinerna och inte heller sonen. Räcker någon känner sig manad för att bli hög och ta ett piller med sig hem. Nu tror jag inte att jag känner någon som skulle kunna göra det, men det är inte ipren det handlar om direkt.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Soapbubble
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 596
Senast: Whoever
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 486
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar