Medicinerade hästar i hagar

svea

Trådstartare
Ni som står i större stall, vad har ni för regler/rutiner kring medicinerade hästar i hagar, och hur har ni resonerat er fram till dem?

Beror ju på varför de medicineras. Vi hade sjukhagar i de fall de inte kunde gå i hage. Smittsamma får gå där eller på box.

Jag vet faktiskt inte om vi har några uttalade regler. Men hittills har de hästar som medicinerats antingen haft boxvila (pga sin sjukdom/skada) eller gått i egen hage (pga slumpen eller sjukhage). Jag vet faktiskt inte hur det skulle vara om nån av dem som går tillsammans i hagen får medicin. Bra fråga!

Brukar tänka ibland på vad som skulle gälla om jag hyrde ut.

Hos mig skulle det bli egen hage under tiden hästen får medicin som är dopingklassat.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka