Medicinera med GastroGard, magsår

Hemlighet

Trådstartare
Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under dygnet vid ungefär samma tid varje dag. Nu när jag läst på lite till så bör man ge det på fastande mage och ca 1 h innan fodring för bästa effekt. Jag har ingen möjlighet att ge det på morgonen innan frukostfodring pga arbete. Någon som har gett vid annan tidpunkt under dagen och fått bra effekt?

Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under dygnet vid ungefär samma tid varje dag. Nu när jag läst på lite till så bör man ge det på fastande mage och ca 1 h innan fodring för bästa effekt. Jag har ingen möjlighet att ge det på morgonen innan frukostfodring pga arbete. Någon som har gett vid annan tidpunkt under dagen och fått bra effekt?
Precis som din veterinär sagt går det jättebra att ge annan tid på dygnet än morgonen. De flesta som är inackorderade har nog lättare ge på kvällen

Jag gav ena hästen på morgonen pga eget stall, hästen hade mest tom mage då och lätt att slänga åt frukosten timme senare. Andra hästen fick på em pga inte eget stall längre så lättast ge när jag kom till stallet på em, mest hon mage då och enkelt att sen ta in en timme senare och ge mat.

Så ge som det passar bäst. Men samma tid, dvs med ca 24 h mellanrum

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
928
Hundhälsa Vår hund på drygt 7 kg ska genomgå gastro- + sigmoideoskopi. Tydligen ska dom fasta i 48 h. Som tur är betydde det inte samma sak som...
Svar
5
· Visningar
544
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
564
Senast: sthu
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
2 124
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka