Mediala barn och uppväxter.

YlvaG

Trådstartare
Jag vill höra era erfarenheter och tankar. Jag har ju själv inga barn (än) men är just nu nne i en fas då jag funderar på väldigt mycket.

Jag själv är uppväxt med en vardaglig syn på det andliga. Inga spåtanter och medium i släkten direkt, men dom flesta har haft sina upplevelser och tror. Jag vet inte själv hur jag var som barn, har faktiskt inte diskuterat det med mamma. Men jag gör inte så stort väsen av det jag upplever nuförtiden, det sitter lite i ryggraden på något sätt. Jag vet att alla inte tror. Och jag försöker aldrig att övertala någon till det heller. Men i min släkt är det ändå något naturligt. Det finns där, men ingen gör så stort väsen av det. Liksom, Jaha? Hej, hej.

Hur har ni som är lite "småmediala", som jag väljer att säga, haft det under uppväxten? Hur har det hanterats? Jag gissar på att det finns några här som har barn som är öppnare än andra. Hur hanterar ni det som föräldrar? Bara avfärdar som livlig fantasi? Vilket många ju faktiskt har också, jag är avundsjuk på deras fantasi och iderikedom emellanåt. Men jag, och säkert många här, tror att allt inte är fantasi.

Och jag är intresserad av hur ni hanterat detta. Hoppas jag inte svamplade till allting nu bara.

Sv: Mediala barn och uppväxter.

Vår äldsta dotter på 4,5 år pratar med "ngn" ibland.
Det kan vara dagtid eller kvällstid ibland även på natten.
Det syns att hon pratar till ngn, hon tittar liksom som om hon hade ögonkontakt.

Jag är medial men brukar inte prata om det så ofta.
Min Mormor var medial liksom min mamma.
Jag vet att barnens farfar finns här,liksom min Morfar och hans mamma Ada.
Sedan så har hon sagt att en katt sover hos henne, och vi avlivade hennes katt förra året....
Jag brukar inte avfärda det som fantasier, utan prata om det och att dom är snälla och finns här för oss.

Yngsta dottern vet jag inte hon är 3år men verkar inte lika öppen som storasyster.
Skulle aldrig bara säga att det är fantasier, man kan ju "ta bort" det mediala från barnen på det sättet.
Hur kul är livet som bara svart och vitt?

:)

Jag och min bror är lite åt det mediala hållet eller vad man ska säga men det är inte något vi pratar så mkt om. Mamma är nästan lite avundsjuk på oss för det för hon är inte det i samma utsträckning som vi :D
Jag har aldrig pratat om det med mina barn faktiskt.

Min son ser..

Vi har i stallet en person som är kvar i tiden.
Via ett medium fick vi reda på att han heter Axel.
Hon förklarade för oss hur han ser ut. Barnen var inte hemma när hon var här.

En dag kom min stora pojk springandes och sa att han sett en man inne i stallet. Han föklarade precis hur han såg ut samma beskrivning som mediumet hade beskrivit.

Anledningen till att vi hade ute ett medium var just att pojken kunde komma inspringandes mitt i natten och säga att en farbror var arg och en flicka sa till honom att komma in till oss.

Det upprepade sig om och om igen och när vi satt nere på nedre våningen kunde vi höra någon gå där uppe.

Droppen som fick bägaren att rinna över var när min man jobbade natten och jag hade lagt mig. Så stängdes dörren till min säng kammare. Blev då livrädd och bestämde mig för att jag ville inte ha denna "man" i mitt hus när han skrämmer både mig och barnen.
Mediumet kom och tog bort det vi hade här hemma och sedan dess har det varit lugnt barnen sover om nätterna och öppna dörrar är fortfarande öppna...

Fast Axel i stallet fick vara kvar. Han visste att han var "död" men han ville vara kvar och vaka över hästarna.
Och han gör sig hörd om det är något med hästarna.

Min äldsta pojk har sett honom flera gånger....

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Barn Jag behöver lite goda råd, gärna från folk som kan något om (barn)psykologi. Det här kan bli lite knepigt eftersom jag inte vill...
Svar
6
· Visningar
4 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar