Snurrfian
Moderator
Som sagt pension och att kunna sysselsätta sig. Bekanta åkte på ett treårskontrakt där hon inte fick ta ströjobb, det ingick i visumet. De hade med sig tre barn i skolåldern och hon höll på att klättra på väggarna innan hon kom in i ideella grupper som hon kunde jobba utan att få betalt. Hon konstatera även att hon aldrig hade varit så vältränad som under de åren. Nu fanns det en stor grupp andra svenskar under samma förhållanden som de umgicks med. Det var ett statligt uppdrag så även hon fick god ersättning för de åren och pluggade på distans.Vad tycker ni om detta?
Det pratas väldigt lite om människor som i en period inte jobbar.
Jag är sedan några år medföljande, utomlands varannat år och Lyxhustru i Sverige ca vartannat år. Dealen är att jag (och om möjligt ) följer med och sedan får jag göra vad jag vill med min tid. Det är ett rätt vanligt upplägg där hushållsuppgifter inte ingår vi fruns arbete. Man kan läsa på distans, dricka latte, vara med eventuella småmonster, vara i stallet eller ta ströjobb.
Var gärna kritisk, typ det är dumt, men inte personpåhopp, typ du är dum tack
Det beror nog mycket på hur man är som person om man står ut, och man ska vara nog med det ekonomiska och försäkringsbiten. Det kan bli ruskigt dyrt annars, man bör även kolla vilket visum som krävs och vad det innebär.