Medel hård träning

Sv: Medel hård träning

Om man säjer att hård träning är fälttävlanshästar på högsta nivå och kapplöpningshästar (travare o galoppörer) så kan man nog definiera medelhård träning som ganska intensiv träning av dressyr- och hopphästar på msv-sv nivå.

Lätt träning är enligt foderbolagen när man rider varierat 5-6 dagar i veckan upp till en timme varje gång. Alltså, de flesta vanliga ridhästarna går under rubriken lättare träning.

Såg en tråd för ett tag sen där dom diskuterade just det här.. sök lite på det så kanske du hittar den! :)

Men håller med ovanstående, och man tror nog gärna att man rider sin häst hårdare än vad man egentligen gör..

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
550
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
525
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka