Mc-förare körde på häst

Sv: Mc-förare körde på häst

Jag bor alltså längs samma väg bara några kilometer därifrån. (Inte min häst som var lös).

Men.

Väg 13 är numera här en 80 väg. Det betyder att man ska köra i max 80 kilometer i timmen! Faktiskt! Nu vet jag inte hur fort mcföraren körde i detta fall, men jag har lagt märke till de senaste dagarna att i det fina vädret så kör här.

A/fler motorcyklister!

B/ De flesta av dessa forsar förbi väldigt fort. Många kör säkert minst i en 150 km/h. Det både ser man och hör på ljudet. ( Min gård ligger ca 75 meter från vägen så jag både hör och ser motorcyklarna tydligt).

Notera att jag inte har något emot motorcyklister rent generellt, vi har själva MC i familjen. Men varför kör de flesta så satans fort?

Precis här vid vår gård finns det dessutom ett par viltväxlar där bla kronhjort springer över på regelbunden basis. Och en kronhjort är det inte kul att ramma!

Det hände en olycka i närheten av där jag bor förra året...
i tidningen stod det "det är ofta tung trafik som trafikerar vägarna och de gör oftast väldigt fort"... undra var den journalisten fick det ifrån, Bogesundsvägen är väl den mest olycksdrabbade vad gäller MC-olyckor...
Tror de själva på att 3 killar i 25års-åldern kör sin MC lagligt på de vägarna...

Nu ska vi som sagt låta det vara osagt om föraren i trådens fall körde för fort eller ej, men generellt sett så tycker jag att MC-förare kör som idioter och utan att visa hänsyn till någon annan på vägarna.

Här kör de som idioter också, men jäklar vilken hänsyn de tar!

Jag och en stallkompis var ute och gick med våra hästar, på en grusväg där det ska vara 30 km/h.
När en bil kör upp i baken på hästarna, min slängde sig i diket - och hon är närapå bombsäker.
Stallkompisens nyimporterade frieserhingst på knappa fyra år, uppskattade inte att en jeep körde upp i baken på honom
dessutom för att gasa på och föra en massa oväsen och

Detta resulterade i att han stack. Ut på en väg där motorcycklister dör som flugor på sommaren. Han skenade 8 km på vägen i full sken.
Vi hittade honom levande och oskadd, runt tio motorcyklister hade fångat hästen och stoppat all trafik.

Här kör de som idioter också, men jäklar vilken hänsyn de tar!

Ut på en väg där motorcycklister dör som flugor på sommaren. Han skenade 8 km på vägen i full sken.
Vi hittade honom levande och oskadd, runt tio motorcyklister hade fångat hästen och stoppat all trafik.

Jo motorcyklister brukar vara mycket mer hjälpsamma än vad bilförare är. Vi råkade ut för en ganska läskig incident i Holland på MCn. Det var en liten smal väg med djupa diken och vatten i diket, dvs typ mindre kanal.

Vi körde väldigt långsamt pga av att vi bara myskörde och töffade väl på i 60 eller nåt. Mötte en jättelik cityjeep. Så vi saktade ner ännu mera och i princip krypkörde dvs i långsam promenadtakt typ. Jeepen tog upp nästan hela vägbanan och vi blev i princip prejade av vägen så våran cykel välte. Jeepen bara körde vidare! Och där låg vi. Jag hade huvudet typ en halvmeter från vattenkanten. Men som tur hamnade vi inte i kläm under MCn.

Två man får INTE upp en Honda Goldwing ur ett brant djupt dike själva och inga bilister stannade och hjälpte. Men efter ett tag kom det några motorcyklister som stannade! Och tillsammans lyckades vi baxa upp åbäket till Goldwing upp på vägen igen och så småningom köra vidare.

Så MC folk är bra!

Men de flesta tycker om att köra lite för fort.

Häpp. Det verkar som om vår ena granne såg när de passerade härutanför minuterna innan kraschen. Han såg i alla fal en MC med två ombord som körde norrut. Sedan kort efter kom ambulansen och inga andra MC- ekipage passerade just då.

Enligt vad vår granne bedömde körde de i varje fall INTE i 80 km/h. Man kan tydligen räkna den tid det tar att passera två vita markeringsstolpar och på det viset bedöma ett fordons hastighet ganska nära, han menade att de körde en hel del fortare.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 833
Senast: Svartkatt
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
494
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna som körde häst och sulky blev påkörd på väg 592 norr om Älmhult strax före klockan 16 på torsdagen. Enligt polisen misstänks...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.