Matvraket Seke äter inte!

Narcissa

Trådstartare
Nu börjar jag bli orolig (överbeskyddande jag vet) men Seke har inte ätit på hela dagen. Han äter alltid allting och kastar sig över maten. Han är låg när han är inne men ganska så pigg ute. Då hundarna springer fritt på gården har jag inte sett om han har bajsat.

Vad tycker ni jag ska göra? Han äter verkligen ALLTID.

Min gamling Oscar är som din = matvrak. Om han inte hade ätit på en hel dag så hade jag blivit orolig precis som du har blivit. Finns det tillgång på något utomhus? Jag menar kan han ha ätit något som är ämnat till andra djur? Ätit spillning från andra djur? Hittat o ätit ben eller dött djur/fågel? Jag hade hållit koll på honom ute och kollat hans bajs om möjligt. Om du bara har den hunden så gå runt o leta o se vad du hittar. Det borde inte vara omöjligt att hitta. Sen kan det kanske vara svårt att avgöra om det är dagens eller en vecka gammalt. Med tanke på om det kanske kan vara ben, som tar lång tid att smälta, så hade jag gett sparris. Ska vara vanlig burksparris, billigaste går bra. Detta för att kapsla in vassa flisor från eventuella ben. Dricker han som han ska? Lyft i nackskinnet o se om det går tillbaks snabbt, om det går sakta eller inte alls så är han uttorkad och då är det förmodligen dags att åka in med honom.

Min gamling Oscar är som din = matvrak. Om han inte hade ätit på en hel dag så hade jag blivit orolig precis som du har blivit. Finns det tillgång på något utomhus? Jag menar kan han ha ätit något som är ämnat till andra djur? Ätit spillning från andra djur? Hittat o ätit ben eller dött djur/fågel? Jag hade hållit koll på honom ute och kollat hans bajs om möjligt. Om du bara har den hunden så gå runt o leta o se vad du hittar. Det borde inte vara omöjligt att hitta. Sen kan det kanske vara svårt att avgöra om det är dagens eller en vecka gammalt. Med tanke på om det kanske kan vara ben, som tar lång tid att smälta, så hade jag gett sparris. Ska vara vanlig burksparris, billigaste går bra. Detta för att kapsla in vassa flisor från eventuella ben. Dricker han som han ska? Lyft i nackskinnet o se om det går tillbaks snabbt, om det går sakta eller inte alls så är han uttorkad och då är det förmodligen dags att åka in med honom.

Tack för ditt svar! Han var jättemärklig nästan hela dagen men på kvällen släppte det och han blev sig själv igen. Antagligen har han ätit något som gett honom magknip.

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
814
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 927
Senast: Frida.G
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 364
Senast: Hellhound
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
932
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka