Matvägran, måste ha svar!

Lycan

Trådstartare
Hej!
Vi har en tik på 9 år som opererades torsdag 10/11. Sedan dess har hon inte ätit. Vi har försökt att muta med allt som hon brukar tycka om men ingenting duger. En mus på bron, det går att äta men att få köttfärs, korv eller annat som hon brukar gilla vägrar hon att titta på ens. Hon har även druckit för lite.
Hur gör man med en hund som varken vill äta eller dricka?:confused:

Sv: Matvägran, måste ha svar!

Hej
Prova med att vispa upp en äggula med lite mjölk och något sött i, honung eller lite strösocker. Försök få i henne med en sked eller en spruta i mungipan, om hon inte dricker själv.

lycka till

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Hej jag heter Californication och jag är gravid. Och jag hatar det. Hatar. Varning för gnäll. Jag hade någon naiv, romantisk dröm om...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
18 615
Senast: BernT
·
Hundhälsa Hej, Jag har en jack russell terrier tik på 6 månader som vägrar bli rumsren.. Jag har haft henne sedan hon var 8 veckor gammal...
Svar
16
· Visningar
5 276
Senast: Jenka
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 599
Senast: Cheeserica
·
Övr. Djur En berättelse om vår Stäppvaran Tösen. Och en berättelse om hur illa vissa reptiler sköts. Med folk som slutar mata för att den ska...
Svar
11
· Visningar
1 620
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp