Måttbeställa Ridstövlar

Sv: Måttbeställa Ridstövlar

fast 33 får jag inte på mig uppe vid knävecket,övre delen av vaden. däremot så är dom säkert bättre nere vid vristen.
Kikade på pioneers måttabell o ska försöka hitta såna at prova.

Alla mina ridstövlar är måttbeställda, Sarm Hippique stövlarna kostade 6 000kr (tror jag) och Parlanti stövlarna har kostat 7 500kr.

Så grymt skönt att ha måttbeställda stövlar:)

finns 35 också ;)

parlanti ser ut som dyon chaps ungefär. lädret är nästan stretchigt. säkert väldigt sköna men jag inte så snygga.

jag tycker parlanti är snygga men har inte råd med dom.
därför ska jag prova pioneer ;)

åh men jag menade pioneer haha :o lädret är liksom skrynkligt/präglat eller hur man ska säga, och jättemjukt. ungefär som chaps. sen är det resår i dom också så dom töjer sig nog en hel del. men min kompis har såna och hon säger att dom är jättesköna. när man rider så syns inte ytan på lädret heller ju.:)

Ja prova innan. Jag beställde ett par men fick skicka tillbaka dom, de passar inte mig alls.

*kl*
Om man ska måttbeställa, ska man ge sina exakta mått, så lägger de på någon cm när de tillverkar, eller ska man säga 37 om man har tex 36 i vid?
Hur mkt ska man räkna med att lädret sjunker ihop om man ska beställa dressyrstövlar i bra läder? :d

De lägger inte på något, säger du att du har 36 i vad kommer de göra 36 i vad. Generellt lägger många på ½-1 cm på vidd och det man får på höjd.

Mina Könings har sjunkit ca en halv cm men det beror ju på vad det är för en stövel, läder osv. vissa kan ju sjunka flera cm...

en till liten fråga: när man ska mäta höjd, ska man då ta när man inte har skor på sig, från golvet till knävecket, eller ska man mäta från fotknölen eller något sånt? :confused:

Jag har heller inte lyckats lista ut var man kan köpa Cavallo eller Könings (måttbeställda), ska man köpa direkt hos tillverkaren eller hos en återförsäljare? PMa gärna mig om man inte får skriva här, för jag har ingen koll...

Det lättaste är att gå till en återförsäljare och be dom måtta och beställa, då blir det säkert bäst! :) Inte kul att få hem ett par stövlar för flera tusen och dom inte passar.

Jag har ett par königs grandgester, älskar dom :love: dom kostade ca 7.200.- för ett år sen.. dom har dock gått upp ett par hundralappar nu..

Jag har ett par königs grandgester, älskar dom :love: dom kostade ca 7.200.- för ett år sen.. dom har dock gått upp ett par hundralappar nu..

Jag älskar oxå dom! Underbart sköna och snygga:love: Önskar att de håller i måånga år!

Jag beställde på Mariet*rps Ridsp*rt, mkt bra! perfekta mått och allt, finns på alla stora mässor. Supertrevliga!

kl

blir det inte ruskigt dyrt att måttbeställa?

jo visst kostar det! Men hellre få ett par som sitter perfekt och som man älskar,än ett par som sitter jättedåligt och man bara vill dumpa på soptippen.... (Har själv varit med om det!)

Fast vissa har ju tur att ha ben som har de måtten som tillverkas i stövlar.... :) ..vilket man själv tyvärr inte har... Men men hoppas att mina sövlar håller länge nu, de blir ju faktiskt bara snyggare med tiden!

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 835
Senast: Squie
·
Utrustning Hej jag har problem med att hitta ridstövlar, jag har nämling det problemet att jag har kortben, stora fötter och stora vader. så alla...
Svar
6
· Visningar
921
Senast: ellis3210
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka