Matt päls

Royal_724

Trådstartare
Min hankatt var dålig för några månader sen. Blev huggormsbiten och tappade då aptiten och gick ner i vikt totalt.

Såret från bettet blev lite infekterat och när det nästan läkt ihop fint, hamnar han i slagsmål med en hemlös hankatt. Och såret blev upprivet och hela han var full av rivsår. Det läkte ihop fint, men han gick inte upp i vikt. Så har avmaskat honom och nu har han börjat sätta hull igen!

Men hans päls är helt matt. Der ser nästan ut som han tappat päls. Den var jättetjock, mjuk och fin innan. Nu känns den nästan sträv. :(

Vad kan jag ge för att få tillbaka hans fina päls? :confused:

Senast ändrad:
Sv: Matt päls

Jag tror att när katten kommer i form igen får han säkert glansig päls. Tillskott är ofta onödiga utan normal balanserad föda bara så brukar det ge sig. Äggula sägs dock ge glansig päls!

Ja, vi får hoppas det!
Svårt att få upp han i vikt, han är väldigt kräsen. Äter knappt nåt, inte ens vanlig "husmat" om man ger han!

Mmm, då kan det vara svårt! Trigga igång aptiten med något riktigt smaskigt då? Rå nötfärs o kokt fisk o andra saker? Brukar funka här hemma...

Han går ju sakta men säkert upp i vikt. Kyckling tycker han om, och kokt fisk och falukorv, det är vad han äter typ. Men nötfärs är ingen höjdare!

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka