Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg att en ridklubb har 10 cm. Tänker att då är det väl ok med 10.
Vet någon mått mellan gallret som ska vara i ett fönster i box?
Nät är bättre, inga hovar eller käkar som kan fastna samt att då går det att variera storleken på hästen i boxen.
Och jag skulle vilja lägga till att nätet helst ska vara flätat, inte trådarna lagda först åt ena hållet och sedan lagt ovanpå åt andra hållet.
Kraftigare tråd än de som säljs som koncept skulle jag också välja.
Och jag skulle vilja lägga till att nätet helst ska vara flätat, inte trådarna lagda först åt ena hållet och sedan lagt ovanpå åt andra hållet.
Kraftigare tråd än de som säljs som koncept skulle jag också välja.
Varför? 5 cm maskor med 5 mm tråd är ju testat i en vetenskaplig miljö och klarar av kraften från en hästspark.
Bara nyfiken på om du har annan information som kan vara bra att veta
Hemma blir det polykarbonat istället för galler.
Flätat är dokumenterat hållbarare då trådarna inte kan "hoppa ifrån eller glida" längs med varandra och orsaka större hål än om det är flätat. Du slipper även eventuell fastsvetsning i varandra för att hålla. Även om en av trådarna går sönder är det bättre med flätat. Det finns ju en anledning till att väv är flätat t.ex.
Men, sådant går att mäta med instrument.
Som svar på andra påpekandet är det ju lite vanskligt då ingen än, vad jag vet, har lyckats mäta upp styrkan på alla hästsparkar och således inte kan säga att de kan hålla för det.
Detta gäller givetvis flätat också.
Man kan säga att ett nät/plank eller annat kan hålla för en viss kraft men inte säga hur stor kraft en hästspark är.
Hur menar du polykarbonat istället för galler? Det ena är väl ett material, det andra en inredningsdetalj. Eller menar du polykarbonat istället för trä?
Då är jag med!
Men Jo, det finns mått på joule i en hästspark. Både svenska och tyska studier.
Polykarbonat som skydd för fönster, vilket väl frågeställningen var?
Jag förstår nog bara inte vad polykarbonaten ska vara. Är det fönsterna som är i det materialet eller är det något du har för fönstren som är i det? Eftersom det var istället för galler.